Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تا زمین در همدان تامین نشود گرانی مسکن ادامه دارد

تا زمین در همدان تامین نشود گرانی مسکن ادامه دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زمین کافی برای ساخت مسکن در همدان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان گفت: تا سه هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به همدان اضافه نشود گرانی مسکن ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از تهران، همدان همواره در صدر گرانی‌های مسکن است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید زمین لازم را برای ساخت مسکن فراهم کنند، یادآور شد: رضایتمندی مردم هدف اول ماست و همه باید در این زمینه کمک کنند.
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کار مسئولان شهرستان‌ها بسیار سخت است، اظهار کرد: اعتبار شهرداری‌ها با مشکل روبه‌رو است و صدور پروانه‌ها کاهش یافته است.
فرماندار همدان میزان اعتبار مبادله شده شهرستان را ۲۴۵ میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان ۲۲ درصد نقدی و ۸۷ درصد اسناد خزانه است و بر این اساس نباید چندان به این اعتبار دل بست.
محمدعلی محمدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اعتبارات کشور در اختیار وزارت‌خانه‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها نتوانند اعتبار جذب کنند برای اجرای طرح‌های خود به مشکل برخورد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه همدان ویترین استان است، یادآور شد: مدیران شهرستان‌ها سهم بودجه همدان را از استان بگیرند.
محمدی با تاکید بر اینکه ایستگاه راه‌آهن شهر همدان درخور شان مردم است، گفت: این ایستگاه کارگاهی و باری بوده و شایستگی پذیرش مسافران را ندارد.
وی افزود: ایستگاه راه‌آهن همدان به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تجهیزات و امکانات برای این ایستگاه فراهم شده است.
فرماندار همدان با بیان اینکه کنارگذر غربی شهر از دغدغه‌های جدی است، تصریح کرد: اگر عملیات عمرانی کنارگذر تکمیل شود بخش عمده‌ای از تردد رفع خواهد شد.
وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شهرها و روستاهای همدان، گفت: یک چاه در منطقه آق‌حصار با ۱۴۰ لیتر در ثانیه آب‌دهی، حفر شده که می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.
محمدی تاکید کرد: آبرسانی از تالوار تا اردیبهشت ماه انجام می‌شود اما تا آن زمان باید با اصلاح الگوی کشت و آبیاری، مصرف را مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه طرح انتقال آب از دره‌مرادبیگ به شهر همدان شش میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: تا اوایل آبان ماه ۹۰ لیتر بر ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه شد تا بخشی از کم آبی برطرف شود.
منصور ستوده همچنین تصریح کرد: ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به همدان مازاد بر بودجه ۱۴۰۰ جذب شد.
وی با اشاره به انتقال آب از سد تالوار به همدان، آب مورد نیاز ۱۱۲ شهر و ۵۹ روستا را تامین می‌کند، گفت: بزرگترین تصفیه‌خانه استان در این سد پیش‌بینی شده است.
ستوده با بیان اینکه ۱۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و ۱۸ کیلومتر باقی مانده است، یادآور شد: تمام طرح در طول مدت اخیر با کمک مهندسین مشاور بازنگری شد.
وی اضافه کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط لوله نیاز است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن