Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مردم تحمل واقعی شدن قیمت بنزین را ندارند

مردم تحمل واقعی شدن قیمت بنزین را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث واقعی شدن قیمت بنزین گفت: واقعیتی که در حال حاضر وجود دارد این است که افرادی که ماشین دارند از یارانه بنزین استفاده می کنند اما آنهایی که ماشین ندارند از این یارانه استفاده نمی کنند و دولت باید تدبیری بیندیشد در مورد کسانی که خودرو ندارند و از یارانه بنزین استفاده نمی کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، غنی نظری با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر به هر فردی که ماشین دارد شصت لیتر بنزین می دهند که بهتر است به هر فرد چه خودرو داشته باشد و چه نداشته باشد این شصت لیتر را بدهند و این به عدالت نزدیک تر است؛ اما اینکه بخواهیم قیمت بنزین را به قیمت فوب خلیج فارس حساب کنیم اشتباه است، مگر ما ما حقوق کارگران و کارمندان را به دلار حساب می کنیم که می خواهیم بنزین را به قیمت فوب حساب کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت امروز جامعه به گونه ای نیست که قیمت بنزین واقعی محاسبه شود در حال حاضر سه هزار تومان هم برای مردم زیاد است، ما با دلار حقوق نمیگیریم که بنزین را هم دلاری محاسبه کنیم در این شرایط ما تولید کننده و صادر کننده بنزین و گاز هستیم و مردم باید از رفاه نسبی برخوردار باشند و بهتر است به جای افزایش قیمت بنزین، برای کسانی که مصرف بیشتری دارند جریمه در نظر بگیریم و به سمت بهینه سازی مصرف سوخت برویم .

نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد: مردم الان در فشار اقتصادی شدید هستند و اینکه بخواهیم هر جا کم آوردیم از جیب مردم برداریم درست نیست. در حال حاضر حذف ارز ۴۲۰۰ نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت کالاها خواهد داشت 5 یا 9 کالا ارزشان حذف می شود، اما تاثیر آن بروی قیمت ۲۰۰ کالاست.

وی گفت: بودجه ما باید برای حل مشکلات مردم باشد نه بودجه ای برای حل مشکلات دولت. دولت برای اینکه مشکلات خودش را حل کند بودجه می دهد در حالیکه باید بودجه برای روستایی که در فلان روستا زندگی می کند هم باشد. 961 هزار میلیارد تومان هزینه های جاری دولت است ما به عنوان فروشنده مواد غذایی مالیات می دهیم که دولت هزینه های جاری اش را تامین کند.

وی تصریح کرد: دولت باید خودش را کوچک کند لزومی ندارد در این شرایطی که بحث دولت الکترونیک است ما کماکان به دنبال ساختمان سازی باشیم؛ مسابقه ساختمان سازی دستگاه های دولتی پدر بودجه را در آورده است. بالاترین مرجع رسیدگی و نظارت بر بودجه دیوان محاسبات است ساختمان این سازمان بیشتر شبیه ساختمان های خرید نقلی است همه اینها به ضرر کشور است.

نظری همچنین با اشاره به پیش بینی منابع درآمدی دولت در بخش مالیات ها گفت: در حال حاضر ما نزدیک ۱۵۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم به جای اینکه مالیات ها را بالا ببریم باید پایه های مالیاتی جدید تعیین کنیم؛ مثل مالیات عایدی بر سرمایه و درآمدهای اتفاقی‌.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن