Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مجلس برنامه‌ای برای محدودسازی فضای مجازی ندارد

مجلس برنامه‌ای برای محدودسازی فضای مجازی ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برنامه‌ای برای محدودسازی فضای مجازی ندارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم حتی یک شغل اینترنتی و فضای کسب و کار دیجیتالی تعطیل و اینترنت ضعیف شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: مجلس تنها با هدف اصلاح مدیریت و محتواسازی در فضای مجازی و رونق فضای کسب و کارها در این فضا و عرصه تلاش می‌کند.
وی افزود: امروز برخی از پلتفرم‌های ایرانی در فضای اینترنت به تنهایی اشتغال بالایی ایجاد کرده‌اند و بنابراین می‌توان از این فضای مستعد به درستی استفاده کرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب هیچ زمانی فضای مجازی را به صورت مطلق رد نکرده‌اند، بلکه به تعبیر ایشان این فضا همچون اتوبانی است که گاهی پیچ‌های خطرناک دارد و باید آن را اصلاح کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه به روند بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون مشترک بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: محتوای این طرح در کمیسیون مربوطه نسبت به آنچه که مجلس به آن رأی داده بود، تغییر کرده است و لذا این طرح باید به صحن مجلس بازگردد.
وی خاطرنشان کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آئین‌نامه داخلی مجلس و اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس می‌تواند در موارد خاص وظیفه بررسی و تصویب یک طرح را به یک کمیسیون خاص واگذار کند که برای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی نیز همین رویه اعمال شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون به ما این اجازه را داده که مجدد درباره این طرح رای‌گیری کرده و دوباره در دستور صحن مجلس قرار دهیم، اظهار داشت: دلیل اصرار بر این موضوع، نگرانی های به حق مردم است.
وی با بیان اینکه این طرح از ابتدا مخالفان زیادی داشته و بهتر است جزییات آن در صحن مجلس رسیدگی شود، افزود: تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک تبعات اجتماعی زیادی داشته است.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه موضوع فضای مجازی در حیطه وظایف شورای عالی فضای مجازی است، افزود: بهتر است این شورا به صورت تخصصی موضوعات مرتبط با فضای مجازی را بررسی کرده و در صورت نیاز موضوعات را در هماهنگی با دولت درقالب یک لایحه به مجلس ارائه دهد.
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر قانونگذاری، اصل بر لایحه محوری است نه طرح‌محوری، تصریح کرد: نظر اولیه من بر این بود که این موضوع را باید به دولت می‌سپردیم.
وی با بیان اینکه سوء استفاده‌ها و ولنگاری‌هایی در فضای مجازی وجود دارد، افزود: باید از ظرفیت مستعد فضای مجازی در یک فضای امن‌تر و پاک‌تر برای توسعه کشور استفاده کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه مردم باید در روند بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی قرار گیرند و در فضایی شفاف سخن موافقان و مخالفان طرح را بشنوند، افزود: مجلس به دنبال رفع نگرانی مردم و افراد فعال در حوزه فضای مجازی است.
وی ادامه داد: طرح صیانت باید در فضای علنی صحن مجلس مقابل دوربین‌های خبری به صورت شفاف و قدم به قدم پیش برود و رسانه ملی نیز برای مردم گزارش دهد تا این طرح به سرانجام برسد.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: عده‌ای فکر می‌کنند مجلس می‌خواهد اینترنت را قطع و مشاغل اینترنتی را تعطیل کند در حالی که ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد، بلکه علاقه‌مند هستیم این طرح حتی با وجود زمانبر بودن با مشارکت همه نمایندگان در صحن مجلس بررسی شود.
این نماینده مجلس گفت: برای رفع نگرانی مردم و افرادی که در فضای مجازی کار می کنند، باید طرح صیانت در جلسات علنی مجلس مقابل دوربین‌های خبری به صورت شفاف و قدم به قدم پیش برود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با محدودسازی فضای مجازی هیچ مشکلی از ما حل نمی‌شود و اصلا امکان محدودسازی نیست، خاطرنشان کرد: به طور قطع از حقوق ملت به معنای واقعی کلمه دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حتی یک شغل دیجیتالی و اینترنتی و فضای کسب و کار دیجیتال به تعطیلی کشانده شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن