Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ۶ هزار پیشنهاد بودجه‌ای نمایندگان حکایت از ناپختگی لایحه بودجه دارد

۶ هزار پیشنهاد بودجه‌ای نمایندگان حکایت از ناپختگی لایحه بودجه دارد

نماینده مردم رزن در مجلس بررسی ۴۵ روزه لایحه بودجه در برخی کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق را طولانی دانست و گفت: به جای بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق، باید وقت بیشتری برای بررسی پیشنهادات سایر نمایندگان داده شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن لطفی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در تذکری با استناد به ماده (22) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی اقتصاد، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مشترک، مجلس را از حیز انتفاع خارج کردند.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: بودجه به مدت سه ماه در دولت بررسی می‌شود و 16 آذر به مجلس می‌آید که از آن روز تا اول اسفند، 45 روز علاف کمیسیون‌های مربوطه و کمیسیون تلفیق است و سوال اینجاست؛ مگر کسانی که در این کمیسیون‌ها پیشنهاد ارائه می‌کنند از نمایندگان نیستند.

وی ادامه داد: چرا باید لایحه بودجه 45 روز در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق بماند و نمایندگان از رسیدگی به جداول و سایر بخش‌های بودجه محروم باشند؛ مگر در این 45 روز دولت و کمیسیون تلفیق چه گلی به سر بودجه می زند.

لطفی در ادامه وجود 6 هزار پیشنهاد نمایندگان در رابطه با لایحه بودجه را ناشی از ناپختگی این لایحه دانست و افزود: این در حالی است که نمایندگان 6 ماه ابتدایی سال آینده را باید جلوی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها التماس کنند تا بودجه حوزه‌های انتخابیه آنها تخصیص داده شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: استدعا داریم از سال بعد فکر اساسی برای حذف کمیسیون تلفیق و وقت بیشتر به نمایندگان برای بیان پیشنهاداتشان داده شود نه اینکه نمایندگان مجبور شوند از پیشنهادات خود صرف نظر کرده و با سرعت از موضوعات عبور کنیم./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن