Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قوانین دست و پاگیر شرکت‌های دانش‌بنیان حذف می‌شود

قوانین دست و پاگیر شرکت‌های دانش‌بنیان حذف می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر شرکت‌های دانش بنیان حذف می‌شود، گفت: با کمک شرکتهای دانش بنیان می‌توانیم به تولید اشتغال‌آفرین برسیم.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام احمد‌حسین فلاحی ‌اظهار داشت: مسئله تولید و اشتغال از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است که در طول سالیان گذشته به آن پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال یکی از پشتوانه‌های تولید ما، تولید دانش‌بنیان و تجاری‌سازی است، تصریح کرد: کشور ما در این بخش ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح جهش تولید دانش‌بنیان که حلال مسائل دانش‌بنیان‌ها و نهادهای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه موارد دست و پاگیر شرکت‌های دانش بنیان حذف و روند صدور مجوز شرکت‌ها تسهیل می‌شود.

فلاحی از وجود 3 هزار و 500 میلیارد تومان واعتبار در صندوق نوآوری و شکوفایی کشورخبر داد و گفت: باید نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید آمار شرکت‌ها حداقل به 65 هزار شرکت برسد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها مانند تهران، بیشترین سهم را در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دارند، عنوان کرد: متاسفانه سهم استان همدان از این صندوق بسیار اندک و ناچیز است.

فلاحی با بیان اینکه مجلس با توجه به شعار سال گذشته، قانون جهش تولید دانش بنیان را در 20 ماده آماده و تصویب کرده است، اظهار داشت: در این قانون شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری مورد حمایت قرار گرفتند و همه موانع دست و پاگیر به تعبیر رهبر انقلاب از پیش روی آن‌ها برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی به دنبال تولید ایجاد می‌شود، تصریح کرد: امروزه همه کشورها به سمت تولیدات دانش بنیان در حرکت بوده و دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم عهده‌دار این موضوع هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما از نظر شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بالایی دارد، گفت: باید حمایت از نخبگان و شرکت‌های فناور در دستور کار قرار گیرد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن