Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس آمار اشتغال همدان شبیه آمار کشورهای اروپایی است!

آمار اشتغال همدان شبیه آمار کشورهای اروپایی است!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آماری که از وضعیت اشتغال در استان همدان ارائه می‌شود درست نیست و این آمار به وضعیت کشورهای اروپایی شباهت دارد و می‌بایست وضعیت به درستی بررسی شود تا بودجه بیشتری برای ایجاد اشتغال در همدان به دستگاه‌های استان اختصاص داده شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال‌جاری با بیان این‌که بودجه سال ۱۴۰۱ با نگاه مقام معظم رهبری شکل گرفت، اظهار کرد: برای اولین بار بودجه دولت به همان میزانی که به مجلس آورده شد مصوب شده و نگاه مدبرانه رهبری باعث شد در کاهش تورم نقش بسیار اساسی و محوری شکل بگیرد.
وی افزود: حمایت ویژه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه فناوری باعث پیشرفت در این امور شد.
حاجی بابایی تصریح کرد: بودجه‌های ما در منابع و مصارف به خوبی تنظیم شد و هیچ کسری در این موضوعات نداریم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای مردم عادی وجود ندارد اما برای ارگان‌های مهم دولتی فراهم است تا مشکلی در معیشت مردم به وجود نیاید و از تورم و فسادهای قابل پیش‌بینی جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: امسال، سال کارهای دانش‌بنیان است؛ پیشنهاد می‌دهم ستاد حمایت از دانش‌بنیان با حضور اساتید دانشگاه و بخش خصوصی در استان همدان تشکیل شود.
نماینده مردم همدان خاطرنشان کرد: صندوق شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌های خوبی در نظر گرفته است، برای هر استان ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفاً برای زیرساخت‌های مسکن در هر استان فراهم شده و نیازمند حضور ادارات مسکن است و با این مبلغ می‌شود کلنگ‌زنی ۵۰ هزار واحد مسکونی صورت بگیرد.
حاجی بابایی یادآور شد: پس ما ۳۲۰۰ میلیارد برای جهش استان در اختیار داریم و این عدد، رقم بسیار بزرگی است.
وی با تاکید بر این‌که استان همدان به عنوان قطب فناوری‌های برتر در منطقه شناسایی شده است و از استاندار خواهش داریم به بودجه‌ها و زمین‌های قابل استفاده در استان توجه کند، مطرح کرد: تا الان مسئولان استانی بسیار خوب کار کرده‌اند و لازم است بگویم بودجه پارک علم و فناوری در تمام استان‌ها به علت مباحث دانش‌بنیان سه برابر شده است و می‌بایست شتاب رشد ما بیشتر شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت اشتغال ما در استان این نیست که می‌گویند و به هیچ وجه آمار و ارقامی که برای استان ما ارائه می‌کنند درست نیست و این آمار بیشتر شبیه به وضعیت کشورهای اروپایی است، اگر وضعیت به درستی بررسی شود بودجه بیشتری برای ایجاد اشتغال در استان به ما اختصاص می‌دهند.
حاجی بابایی اشاره کرد: با بودجه سال ۱۴۰۱ توانستیم به اصناف آرامش اهدا کنیم و با ظرفیت بالایی که استان ما دارد، امسال می‌تواند برای همدان سال جهش باشد.
وی در پایان گفت: در بحث بیماران صعب‌العلاج کاری کردیم که هیچ انسانی در این کشور نباشد که نتواند بیماری خود را درمان کند و بودجه‌هایی برای افراد ناتوان تخصیص دادیم که بیماری که جز خدا هیچ پول و کمکی ندارد بتواند خود را در بیمارستان‌های مربوطه درمان کند و بودجه‌های این موضوعات به صورت کامل تدوین و ابلاغ شده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن