Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس صدور ۶۱ کیفرخواست علیه وکلا در همدان

صدور ۶۱ کیفرخواست علیه وکلا در همدان

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: سال گذشته ۲۵۸ پرونده علیه وکلا در این استان تشکیل و ۶۱ کیفرخواست برای آنها صادر شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی غلامی جلال در جمع خبرنگاران افزود: ۲۱۲ پرونده تشکیل شده علیه وکلا در سال گذشته منجر به صدور منع تعقیب شد که بخشی از این پرونده های مربوط به سال ۱۳۹۹ است.

وی با بیان اینکه پس از بررسی پرونده ها ۴۱ مورد منجر به صدور محکومیت شد افزود: آرای صادره برای وکلای متخلف شامل توبیخ، درج در پرونده، تنزل درجه، تعلیق موقت و یک مورد ابطال بوده است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان اضافه کرد: فرهنگ وکالت هنوز در جامعه نهادینه نشده است چرا که در نهایت یک نفر از وکلا در به نتیجه رساندن پرونده موفق نخواهند بود و این از سوی موکل به عنوان قصور و کوتاهی تلقی می شود.

غلامی جلال گفت: پرونده های مربوط به وکلا توسط یک دادستان، پنج دادیار در سه شعبه رسیدگی می شود و امسال ۲۸ پرونده علیه وکلا در این استان تشکیل شد که برای ۲۴ مورد رای منع تعقیب صادر و یک وکیل محکوم شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶۳ وکیل پایه یک فعال و ۵۹ وکیل کارآموز عضو کانون وکلای استان همدان هستند؛ طبق سفارش علمای دین و اخلاق برای سالم سازی یک مجموعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و یک وکیل مکلف به مبرا بودن از خطا است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان تاکید کرد: کانون وکلا در زمینه افراد ذیل مجموعه بسیار سختگیرانه عمل کرده به گونه ای که کوچکترین موارد نظیر پاسخ ندادن وکیل به تماس های تلفنی موکل و پرداخت نکردن اجاره بهای محل فعالیت از سوی وکیل تخلف محسوب می شود در حالیکه بروز این قبیل موارد در سایر صنوف تخلف نیست.

غلامی جلال خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف کانون وکلا، توجه و احقاق حق خبرنگاران است بنابراین خود را در حمایت از فعالان رسانه ای در برابر برخی زیاده خواهی ها خود را متعهد می دانیم تا از حق و حقوق این قشر دفاع کنیم.

وی درباره اختلاف نظر پیش آمده بین کانون وکلا و قوه قضائیه نیز گفت: آیین نامه کانون وکلا به حقوق ملت توجه ویژه دارد چرا که در قانون اساسی و آموزه های دینی، حقوق مردم به رسمیت شناخته شده و محترم شمرده شده است.

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان ادامه داد: در متون دینی به صراحت عنوان شده که حق تظلم خواهی علیه حاکمیت برای افراد بدون هیچگونه ترس و لکنت زبان و مطالبه آن با صدای بلند از حاکم محفوظ است بنابراین وکیلی که انتخاب می کند باید بی طرف باشد.

غلامی جلال ادامه داد: پذیرش وکالت افراد به منزله پذیرش باورهای او نیست بلکه وکیل از حقوق موکل فارغ از نوع آیین و مذهب او باید دفاع کند.

وی با بیان اینکه اختلاف کانون وکلا با قوه قضاییه در آیین نامه در همین نکته است تاکید کرد: کانون وکلا باید مبرا از دخالت باشد البته به معنای نفی نظارت نیست بلکه در عین استقلال باید نظارت بر این مجموعه نیز صورت بگیرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن