Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ایجاد ۱۶ فروچاله در کبودرآهنگ

ایجاد ۱۶ فروچاله در کبودرآهنگ

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در شهرستان کبودرآهنگ ایجاد شده که تهدیدی برای این منطقه است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فتح الله توسلی گفت: آب های زیر زمینی شهرستان کبودرآهنگ که برای نیروگاه برق شهید مفتح استفاده می شود باعث ایجاد فروچاله های فراوان شده و زمین های کشاورزی مردم منطقه نابود شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در شهرستان کبودرآهنگ ایجاد شده که تهدیدی برای این منطقه است و حتی زیر نیروگاه نیز خالی از آب های زیر زمینی است و خطر ریزش دارد.

توسلی ادامه داد: کشور های خارجی از آب های زیرزمینی برای خنک کردن نیروگاه استفاده نمی‌کنند بلکه با ساخت ستون های خنک کننده از هوا استفاده می کنند و در این راستا ما نیز باید با علم روز پیش رویم هرچند هزینه زیادی لازم دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید فکری به حال معضل نیروگاه کنیم، عنوان کرد: استفاده از مازوت نیز علاوه بر آلودگی محیط زیست سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به مراحل تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر هم عنوان کرد: غار علیصدر طی چندین سال گردشگران زیادی داشته و حالا سوال این است درآمدی که از حضور گردشگران به دست آمده چه شده است؟

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه در مجموعه علیصدر باید تلاش می شد تا هتل، مجموعه های تفریحی و جذاب برای حضور بیشتر گردشگران ساخته شود، افزود: آنقدر صراحت داریم که اگر ببینیم مسئولان مجموعه غار علیصدر خطایی مرتکب نشده اند از آن ها عذر بخواهیم اما اگر اشتباهات آنها ثابت شود باید پاسخگو باشند./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن