Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مجلس و دولت باید در راستای اصلاح ساختار بودجه گام‌های اساسی بردارند

مجلس و دولت باید در راستای اصلاح ساختار بودجه گام‌های اساسی بردارند

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار به موارد مهمی از جمله مسئله محور بودن طرح‌ها و لوایح مجلس، تدوین برنامه هفتم و ضرورت اصلاح ساختار بودجه اشاره شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد حسین فلاحی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به گزارش ارائه شده از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی، اقدامات صورت گرفته در مجلس را بسیار مفید و خوب ارزیابی کردند و در ادامه توصیه هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ویژگی های مجلس انقلابی و نمایندگان انقلابی را برشمردند و  تاکید کردند انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است.

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در این دیدار رهبر انقلاب در خصوص نطق‌ها و مسئولیت پذیری نمایندگان نیز تذکراتی را مطرح کردند و توصیه کردند که طرح های دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی نباید کنار گذاشته شود، از آن‌ها استفاده شود و این طرح و لوایح باید مسئله محور باشد.

وی ادامه داد: در موضوع اصلاح ساختار بودجه نیز رهبر انقلاب اقدامات صورت گرفته را کامل ندانستند و تأکید داشتند، ساختار بودجه هنوز اصلاح نشده که مخاطب این موضوع بیشتر دولت است اما در مجلس نیز نباید با افزایش هزینه‌ها بدون تعیین درآمدهای واقعی و قابل تحقق، به کسری بودجه که ام‌الخبائث مشکلات اقتصادی است، اضافه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در باب مسئولیت پذیری یادآور شدند که پای قانون خوبی که تصویب می‌کنید محکم بایستید و از طرف دیگر اینگونه نباشد که با آگاهی از رد شدن آن در شورای نگهبان یا ناتوانی دولت در اجرای آن، قانونی تصویب کنید تا فقط مسئولیت آن را از دوش خود بردارید. بنابراین مجلس باید در موضوع تنقیه قوانین کارهای اساسی صورت گیرد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن