Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس روحانیت بیش از همه اقشار در عرصه "جهاد و شهادت" داوطلب بوده‌اند

روحانیت بیش از همه اقشار در عرصه "جهاد و شهادت" داوطلب بوده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانیت بیش از همه اقشار در عرصه "جهاد و شهادت" داوطلب بوده‌اند، گفت: ‌شهدای دفاع مقدس تربیت شده مکتب اسلامی امام راحل بودند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در ‌یادوارۀ 850 شهید نهاوند و گرامی‌داشت شهید حاج محمد سلگی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهاردهم خرداد ماه، روز رحلت مردی است که در عصر مظلومیت اسلام که دین به حاشیه رفته بود و مسلمین در فشار بودند، این مرد الهی که جز برای خدا سخن نگفت و جز برای او گامی برنداشت، با اخلاص، مجاهدت و روحیه شهادت طلبی در آن مقطع باعث احیاء مجدد اسلام شد.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: شهادت‌طلبی یعنی مبارزه با ظلم، حفظ عزت، هویت، امنیت، و استقلال جامعه که بحمدالله در جامعه جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه استان همدان 8 هزار شهید و ده‌ها هزار رزمنده در دفاع مقدس ‌داشت‌، افزود: شهدای بزرگی از روحانیت مانند شهید قدوسی را می‌بینیم‌ که نشان از نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس دارد؛ ‌شهدای دفاع مقدس تربیت شده مکتب اسلامی امام راحل بودند و امروز این ما هستیم که وظیفه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت حراست و حفاظت کنیم. منتظران شهادت همواره در مسیر جهاد، مردم‌داری و سنت‌های الهی گام برمی‌دارند و در میدان عمل حضوری پررنگ دارند.

قالیباف با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مرد الهی جز برای خدا سخن نگفت و جز برای رضایت خداوند گام برنداشت و توانست باعث احیای مجدد اسلام شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن