Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس چرا بر اساس یک قانون واحد حقوق‌ کارکنان دولت پرداخت نمی‌شود؟

چرا بر اساس یک قانون واحد حقوق‌ کارکنان دولت پرداخت نمی‌شود؟

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه از زمان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری بخش‌های مختلف از اجرای این قانون سرباز زده و از همین جا پرداخت حقوق‌های نجومی آغاز شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن لطفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا بیان کرد: چند سال است که ما فریاد می‌زنیم بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری شده و تنها ۲۰ درصد آن صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود و لازم است اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. تا زمانی که بخش عمده‌ای از بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود ما چگونه به سمت توسعه کشور حرکت کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون اداری و استخدامی کشور در سال ۱۲۸۶ شکل گرفت و پس از فراز و فرودهای فراوان در سال ۱۳۸۶ این قانون کنار رفت و قانون مدیریت خدمات کشوری تنظیم شد. از سال ۱۳۸۸ که قانون خدمات مدیریت کشوری اجرایی شد ۲۳ دستگاه اجرایی به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون سرباز زده و از همین جا حقوق‌های نجومی آغاز شد.

لطفی اظهار کرد: بنده از مجلس شورای اسلامی آغاز می‌کنم چرا باید پرداخت حقوق‌ بخش‌های مختلف مجلس نیز از قانون‌های مختلف پیروی کند. نمایندگان مجلس براساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کنند و کارکنان مجلس شورای اسلامی براساس قانون نظام هماهنگ و دیوان محاسبات نیز براساس قانون دیگری حقوق دریافت می‌کنند. علل تعدد این قوانین چیست؟ آیا اصلا ما آمار دقیقی از کارکنان دولت داریم؟

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن