Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تخصیص اعتبار به کارخانه ذوب آهن اسدآباد در سفر رئیس جمهور

تخصیص اعتبار به کارخانه ذوب آهن اسدآباد در سفر رئیس جمهور

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسدآباد پروژه‌های نیمه تمام با عمر ۱۵ سال دارد که در سفر هیات دولت به همدان مطرح خواهد شد از تخصیص اعتبار به کارخانه ذوب آهن اسدآباد در این سفر خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، کیومرث سرمدی ضمن تاکید بر اینکه سفر هیات دولت به هر استان یک فرصت است که باید به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد: نخستین رهاورد سفر ارتباط رودررو با مردم و مشاهده مشکلات از نزدیک برای حل سریعتر آن است.

وی به مشکل پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: در اسدآباد میانگین عمر پروژه‌های نیمه‌تمام به ۱۵ سال می‌رسد که برخی از آنها ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سال‌هاست که باقی مانده‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حل مشکل اشتغال گفت: در اسدآباد اشتغال یک امر مهمی است که زیرساخت‌های آن در شهرستان نیست و اخیرا طی نامه‌ای اعلام کردم که راهکار این مشکل ایجاد یک یا دو ابرپروژه است که بحث اشتغال را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه اسدآباد قطب کشاورزی است و به عنوان مرکز حمل و نقل کشور نیز مطرح است گفت: در اسدآباد ۶ هزار ماشین سنگین وجود دارد که می‌توان کارخانه مرتبط با حمل و نقل مانند لاستیک‌سازی را ایجاد کرد.

سرمدی با تاکید بر اینکه تنش آبی نیز یکی از مشکلات این شهرستان است عنوان کرد: در اکثر روستاها یا کم‌آبی داریم یا با تانکر آبرسانی می‌شود و در خود شهر اسدآباد نیز همانند اکثر نقاط استان مشکل آب وجود دارد.

وی در خصوص تعیین تکلیف کارخانه ذوب آهن در این سفر نیز گفت: برای کارخانه ذوب آهن اسدآباد که ۱۵ سال رها شده است که موفق شدیم بعد از تلاش ۶ ماهه سرمایه‌گذار خصوصی جذب کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس عنوان کرد: در این کارخانه اکنون تولید فرومنگنه راه‌اندازی شده که ۲۵۰ مورد اشتغال مستقیم و ۲۰۰ مورد اشتغال غیرمستقیم دارد و کارخانه صبانور که کنستانتره و تولید گندله است که میزان تولید و کیفیت آن مورد بحث است تا بلکه بتواند با ظرفیت کامل تولید کند و اشتغالزایی داشته باشد.

وی در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار استان نیز عنوان کرد: تکمیل مرکز جامع سرطان غرب کشور که می‌تواند خدمات‌‌رسانی مطلوبی داشته باشد، اهمیت خاصی دارد، همچنین راه‌آهن کل استان نیز از پروژه‌ها قابل مطرح در سفر هیات دولت به شمار می‌رود./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن