Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس لزوم پیگیری مسئله انتقال آب به همدان توسط دادستان

لزوم پیگیری مسئله انتقال آب به همدان توسط دادستان

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: تقاضامندم دادستان به عنوان مدافع حقوق عامه در این ماجرا وارد شود و از مقصرین پاسخ بخواهد و مسئله را پیگیری کند تا این امر ادامه پیدا نکند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی عنوان کرد: طبق مصوبه سفر مقام رهبری در سال ۱۳۸۳ انجام آب پایدار و همیشگی برای همدان تصویب شده است اما متأسفانه بعد از ۱۸ سال این پروژه با جدیت دنبال نشده است.

وی با تصریح بر اینکه آب مصرفی کنونی همدان پایدار و همیشگی نیست؛ اضافه کرد: در دولت نهم و دهم سد تالوار با ۱۳۰ میلیون متر مکعب احداث شده که ۱۶ مترمکعب آن برای استان همدان درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر از لوله گذاری این طرح به همدان تکمیل شده ولی ۱۸ کیلومتر دیگر از لوله گذاری باقی مانده است؛ ادامه داد: در دولت قبل متأسفانه طی ۵ سال گذشته، در سال یک میلیارد بیشتر بودجه نداشته بدین ترتیب، پروژه ناقص باقی مانده است.

حجت الاسلام فلاحی افزود: در دولت قبل با وزیر نیرو و معاون آب صحبت شد اما متأسفانه این مسئله را جدی نگرفتند و نهایت با روی کارآمدن دولت جدید این پروژه جدی تر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ۱۸ کیلومتر ۵ سال پیش تکمیل می‌شد همدان با این بحران روبرو نبود؛ افزود: مسئول مربوطه نامه‌ای با موضوع ترک فعل در آن سال به دادستان داده است که گفته شد مسئول مربوطه باید این طرح را تکمیل می کرده و کوتاهی صورت گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همان ترک فعل مدیر، پیش بینی‌ها و دنبال نکردن پروژه آشکار شد و آن روند، باعث شد که مردم همدان اکنون ۱۸ ساعت آب نداشته باشند.

وی یادآور شد: تقاضامندم دادستان به عنوان مدافع حقوق عامه در این ماجرا وارد شود و از مقصرین پاسخ بخواهد و مسئله را پیگیری کند تا این امر ادامه پیدا نکند چون بی آبی مردم تبعات مخصوص به خود را دارد.

حجت الاسلام فلاحی یادآور شد: ۱۸ کیلومتر باقیمانده با تلاش مسئولان به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با توجه به ۵۰۰ میلیارد تومانی که از سازمان برنامه و بودجه برداشت شده و ۴۰۰ میلیارد که پیشتر در اختیار این پروژه قرار گرفته شده، آب تالوار به وسیله تصفیه خانه به همدان وصل خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی متذکر شد: بالغ بر ۱۶ کیلومتر لوله مورد نیاز شهرک شهید بهشتی در حال انجام است که آب از سد تالوار به شهید بهشتی منتقل و از آنجا به تصفیه خانه و بعد به خانه‌های مردم انتقال پیدا کند که اکنون این روند نیز با سرعت درحال انجام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرکس باید پاسخگو اعمال خود باشد. در طول ۱۸ سال که مقام رهبری به این استان سفر کرده‌اند و این طرح مصوبه دولت بوده است؛ چرا پیگیری‌های آن انجام نشده است که امروز مردم با مشکل بی آبی روبرو شوند؟

وی خواستار ساماندهی ظرفیت‌های موجود در بحث آب کشاورزی با رعایت الگوی کشت شد و گفت: این وضعیت در کل کشور مدیریت نشده و با توجه به مشکل بی آبی استان همدان همه ادارات ذی ربط باید پای کار بیایند تا تغییر الگوی کشت بین کشاورزان فرهنگسازی شود، چون ۹۰ درصد آب‌های کشور هزینه کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر الگوی کشت برای پایدار شدن و حفاظت از منابع آبی کشور شد و گفت: وزارت کشاورزی و نیرو با همکاری این کار را انجام دهند./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن