Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مسئولان باید از اظهارنظر در حوزه‌های غیرتخصصی و نامربوط پرهیز کنند

مسئولان باید از اظهارنظر در حوزه‌های غیرتخصصی و نامربوط پرهیز کنند

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری همدان  گفت: اینکه افراد به صرف داشتن مسئولیت خود را ملزم به اظهارنظر کارشناسی در تمامی حوزه ها از جمله مسایل غیر کارشناسی و غیرمربوط می دانند، اصلا پسندیده و منطقی نیست و ضرورت دارد از این رویه به صورت جدی پرهیز کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن رضانیا روز پنج‌شنبه در شورای هماهنگی ثبت احوال استان همدان اظهار داشت: اینکه فرد بدون داشتن اطلاع کافی و جامع از اقدامات انجام شده در یک حوزه تخصصی که ارتباط کاری هم با حوزه ماموریتی وی ندارد، اظهار نظر کارشناسی و تخصصی می کنند، به هیچ عنوان منطقی و پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال اظهارنظر افراد غیرمسئول در خصوص پروژه آبرسانی بدون داشتن اطلاعات تخصصی و دقیق از موضوع، روند اجرای کار، شرایط و زمینه فعالیت، آنهم به صورت تخصصی هیچ معنا و وجاهت قانونی ندارد و تنها موجب چندصدایی و تشویش اذهان مردم می شود لذا تاکید دارم مسئولان از هرگونه اظهارنظر در حوزه های غیر کاری و تخصصی خود جدا اجتناب کنند.

معاون سیاسی استاندار همدان تصریح کرد: دلیلی ندارد فرد به واسطه اینکه در بخش و دستگاه دیگری مسئولیت دارد به خود اجازه دهد در هر حوزه و موضوعی اظهار نظر کرده و با انجام مصاحبه و بیان نکات کارشناسی و تخصصی بدون داشتن اطلاعات و مسئولیت مستقیم، افکار عمومی رو دچار سردرگمی و پریشانی کند.

رضانیا با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد و مسئولان بدون داشتن اطلاعات دقیق درباره موضوعات و اقدامات انجام شده از جمله ابرپروژه آبرسانی اقدام به اعلام نظرهای تخصصی و علمی می کنند، گفت: هرگونه اظهار نظر این افراد غیرمسئول بدون داشتن هرگونه اطلاع و تخصص و به صرف داشتن مسئولیت در یک مجموعه دیگر، نه تنها وجاهت قانونی ندارد بلکه شرایط و بستر انجام بهینه کار را نیز دچار چالش می کند.

وی افزود: این گروه از افراد با اعلام نظرهای ناپخته، نسنجیده و غیرکارشناسی در حوزه های مختلف فقط موجب تشویش اذهان عمومی می شوند در حالیکه پیش از هر گونه مصاحبه باید اطلاعات دقیقی از روند کار و فعالیت ها آنهم اگر به حوزه کاریشان مربوط است را دریافت کرده و سپس اظهار نظر کنند.

معاون سیاسی استاندار همدان به مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد که نباید در حوزه های غیرمربوط و بدون ارتباط با مسئولیتشان، اظهارنظر تخصصی و کارشناسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مدیران نباید به سیاست های کلان ابلاغ شده که از سوی مدیریت عالی استان تبیین، تشریح و ابلاغ می شود، ناپخته ورود کرده و با اعلام نظر خام و غیرمسئولانه موجب تشویش خاطر مردم و شکل گیری ابهام و سئوال در اذهان را ایجاد کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تصریح کرد: هیچ یک از مدیران اجرایی استان اجازه انجام چنین فعالیت ها و اظهارنظرهایی غیرتخصصی و غیرکارشناسی را ندارند و هر کس باید در حوزه مسوولیت و تخصصی خود ورود و اظهارنظر کند.

رضانیا اظهار داشت: برای انجام کار و تحقق اهداف به طور مسلم به اطلاعات و داده های آماری متقن و مستند نیاز داریم و هیچ گونه برنامه و تصمیمی بدون داشتن تخصص، آمار و نظرات دقیق کارشناسی به سرانجام نمی رسد.

معاون استاندار همدان همچنین بر لزوم انجام فعالیت های کارشناسی و فرهنگی در حوزه جوان سازی جمعیت، بر انجام فعالیت های موثر فرهنگی، اجتماعی و کارشناسی در راستای تبیین اهداف و مزیت های جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: تداوم روند فعلی منجر به پیری جامعه و بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار همدان همچنین در خصوص زمان آغاز بکار ادارات و بازگشایی مدارس شهر همدان در ۲ هفته ابتدایی مهرماه، گفت: به منظور پیشگیری از بروز ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در فصل بازگشایی مدارس، آغاز بکار ادارات ساعت هشت صبح و مدارس نیز هفت و ۳۰ دقیقه برای این مدت(۲ هفته نخست مهرماه در شهر همدان) تعیین شده است.

رضانیا افزود: این تغییر ساعت کارکرد تنها برای شهر همدان پیش بینی و در ۲ هفته نخست مهرماه اعمال می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن