Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کسی قرار نیست از همدانی‌ها عذرخواهی کند؟

کسی قرار نیست از همدانی‌ها عذرخواهی کند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رها شدن فضای مجازی یک قتل عام فکری، فرهنگی بوده که تاثیرگذار در ذهن نوجوان است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های جامعه مطلوب وجود انسجام اجتماعی و همبستگی بین آحاد جامعه است؛ جامعه مطلوب در قرآن کریم مدینه فاضله ای است که از یک انسجام اجتماعی و همبستگی بین آحاد جامعه برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه یاد نعمت های خدا همچون اخوت و برادری، انسجام و ‌الفت اجتماعی باشید که می تواند باعث افزایش آن نعمات در جامعه اسلامی شود، تصریح کرد: خدای تعالی خوش ندارد جامعه اسلامی به مسائلی چون قیل و قال، اختلافات و شکاف اجتماعی در جامعه مبتلا شود.

شعبانی‌موثقی مطرح کرد: چگونه جامعه پیامبر اسلام به انسجام رسید؟ با عمل و التزام به قانون به ویژه قوانین الهی که محور وحدت و انسجام در جامعه است، از منظر دینی همه باید ملتزم به قوانین باشیم، جامعه ما یک جامعه دینی و اسلامی است. آنچه به عنوان آموزه های دینی توسط مرجعیت اصیل شیعه، توسط رهبری و امام راحل به عنوان قانون الهی مطرح شده، می تواند محور انسجام باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پیامبر اسلام با التزام عملی به قانون انسجام پیدا کرد، افزود: ممکن است برخی افراد قانون را از منظر حقوقی قبول نداشته باشند اما قانون در همه دنیا همین است، برای اینکه یک جامعه بشری منسجم باشد و اختلافات در آن نباشد، همه باید ملتزم به قانون باشند. همه کشورهای دنیا هم قوانینی دارند و امکان دارد عده ای با آن مخالف و عده ای موافق باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه طبیعی است قوانین بشری موافق و مخالف داشته باشد البته در قوانین الهی همه باید مطیع این قوانین باشیم، یادآور شد: همه دنیا از منظر اجتماعی و حقوقی قانون را محور انسجام می دانند، همه باید به قوانین کشور احترام بگذاریم و مسئولان و متولیان قانون باید بیشتر به قانون احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم مردم هم به قانون احترام بگذارند طبیعتا باید متولیان به این قوانین توجه کنند، در ضمن محور وحدت در شهر مدینه ولایت و رهبری پیامبر است به طوریکه از ابتدای اسلام می بینید که رهبری دینی و الهی در جامعه می تواند یک انسجام ایجاد کند. در همین حوادث اخیر ببینید بیان شریف رهبر و موضع گیری ایشان نسبت به حوادث اخیر و نفی دو قطبی سازی های کاذبی که دشمن ایجاد می کند که فرمودند دعوا سر باحجاب و بی حجاب نیست و در نفی قومیت گرایی هایی که دشمن به آن دامن می زند فرمودند مردم بلوچ ما از بهترین ها هستند، مردم کُرد ما چقدر زحمت کشیدند، این محور وحدت است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه رهبری در طول ۴۲ سال گذشته چه در دوران امام و چه امروز محور وحدت در جامعه است، تصریح کرد: همانطور که رهبر اشاره کردند امروز دشمن با ایران قوی کار دارد. مسئله فقط جمهوری اسلامی و اسلام نیست، ایران قوی را نمی تواند ببیند، ایران مستقل را نمی تواند ببیند. فرقی نمی کند، با چین هم مشکل دارد. بدانید آمریکا چین را دشمن درجه یک خود از لحاظ اقتصادی می داند. چه مشکلی دارد با آنها؟ او بنا ندارد بگذارد کسی در مقابلش حرفی بزند. هر کشوری چه جمهوری اسلامی، چه کشور کمونیستی چین و چه روسیه باشد اگر بخواهد در مقابل آمریکا بایستد، او برایش برنامه ریزی کرده و اغتشاش طراحی می کند و درصدد تحریم است، اغتشاش را طراحی، راهبری و حمایت می کند، خودش هم با بهانه های واهی تحریم می کند.

امروز برنامه‌ریزی دشمن برای دامن زدن به شکاف اجتماعی است

وی مطرح کرد: امروز برنامه ریزی دشمن این است که شکاف اجتماعی را دامن بزند و این به ضرر همه کشور و همه آحاد ملت است. ما یک کشور با یک ملت فرهیخته هستیم، ما تمدن بزرگی را تجربه کردیم. قبل از اسلام هم این کشور یک کشور بزرگ بوده و بعد از اسلام بزرگتر، عمیق تر و فرهیخته تر شد. اسلام وقتی با آموزه های کشور ما عجین شد دیدید چه اتفاقاتی را رقم زد. ظرفیت ایرانی اینگونه بوده و امروز نمی خواهند ایران بزرگ و قوی را ببینند و درصدد تضغیف هستند.

شعبانی‌موثقی در ادامه گفت: راه حل مشکلات بیان واقعیت ها، ارائه راهکارهای درست و اصلاح مفاسد است که می تواند حافظ انسجام این کشور باشد، راهکار مشکلات و مطالبات واقعی مردم اغتشاش نیست، به تازگی دیدید مجدداً برخی از مسئولان ما تحریم شدند، چرا؟ به خاطر همین اغتشاشات، خودشان اغتشاش را ایجاد کرده و حمایت می کنند، بعد به بهانه اغتشاش تحریم می کنند که مشکلات اقتصادی بیشتر برای کشور ایجاد می کند. میلیاردها تومان هزینه و مشکلات اقتصادی برای کشور درست شد و مجدد تحریم های بیشتر که می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند بنابراین با کمک گرفتن از نخبگان دانشگاهی و حوزوی می توان آسیب ها و راهکارها را شناسایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه می شود راهکارها و سازوکارهای حقوقی برای مطالبه های واقعی بدون اغتشاش و آشوب و ایجاد ترس در جامعه به دست آورد، ابراز تاسف کرد که امروز برخی از شهروندان ما به لحاظ همین آشوب ها، در کوچه ها و خیابان ها احساس ناامنی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: امروز با نسلی مواجه هستیم که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند، نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ و نسل حاضر از ظلم و جور و زندان های پهلوی خبر ندارند، از زجرهایی که این ملت کشیدند برای اینکه ظالمان و مستکبران را بیرون کنند، خبر ندارند، از زجری که شهدا کشیدند، کسانی که ناخنشان را کشیدند، سرشان را با مته سوراخ کرده و روغن داغ ریختند، کسانی که زنده زنده پوستشان را کندند، از اینها خبر ندارد، باید برای این نسلی که هیچ ذهنیتی نسبت به گذشته ندارد، تبیین صورت گیرد همانطور که مولا امیرالمومنین علی(ع) واقعه غدیر را برای نسل حاضر تببین کردند.

وی ادامه داد: امروز همه ما موظفیم به جای اتهام زدن به این نسل و برخوردهای خاص با آنها، به این جوان که پرابهام و سوال است، به او که سوال و شبهه دارد، گاهی کم کاری و خلف وعده دیده، گاهی مسائل اقتصادی را دیده، گاهی حرف از فساد اقتصادی زده ایم اما با آن مقابله نشده، برایش سوال ایجاد شده است، گاهی نمی تواند این مسائل را تحلیل کند، پاسخگو باشیم.

امام جمعه همدان با اعلام اینکه حقانیت اسلام، دین و حکومت دینی با عملکرد مسئولان سنجیده نمی شود، اذعان کرد: ما باید مسئولان را با اسلام بسنجیم نه اینکه فهم از اسلام را به عملکرد مسئولان گره بزنیم، اسلام را باید درست فهمید و مسئول را با شاخصه های اسلامی سنجید. ممکن است مسئولی عملکردش با اسلام مطابق باشد یا نباشد، اینطور نیست که هر کس در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته در طول ۴۲ سال گذشته او اسلام بوده، اسلام همان چیزی است که مرجعیت بزرگوار و رهبری در مواضع‌شان تبیین می کنند، مراجع اصیل ما، آنهایی که از روی هوانی نفس و به خاطر قدرت طلبی حرف نمی زنند و می دانند قیامت در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند و حرف اهل بیت و قرآن را می زنند، این اسلام است!

وی افزود: نسل جوان و نوجوان ممکن است تحلیلش اشتباه باشد، دنبال عدالتخواهی و نفی تبعیض باشد و در تشخیص مصداق عدالت ممکن است دچار اشتباه شود بنابراین باید با او گفتگو و صحبت کرد. امروز حوزه های علمیه، صداو سیما، آموزش و پرورش و حوزه های فرهنگی در این زمینه ورود کنند، امروز وقت قیام برای تبیین است، امروز باید صحبت کرد، همه موظف هستیم انجام دهیم. مسئول کم کار هم مقصر است، تعطیلی حدود الهی به ویژه در مقابله با مفسدان اقتصادی در ذهن نوجوان اثر دارد.

وی با اذعان به اینکه رها شدن فضای مجازی یک قتل عام فکری، فرهنگی بوده که تاثیرگذار در ذهن نوجوان است، تصریح کرد: به علت عدم توجه بعضی از خانواده ها به ارزش های الهی، نظام آموزشی و تربیتی و خلاءهای فرهنگی موجود، امروز کشور با آشوب ها و اغتشاشات مواجه شد، شکرخدا عموم مردم همراهی نکردند، فهم درستی برای مردم ما شکل گرفته و می دانند آشوب ها حلال مشکل نیست بلکه مشکل را بیشتر هم می کند البته بحران ایجاد شده فرصتی برای مطالعه است تا نقاط ضعف اجتماعی و فرهنگی خود را شناسایی کرده و راهکارهایی برای بعضی از مشکلات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقا نسل امروز ما اهل پذیرش حق است، باید با آنها صحبت کنیم، حرف آنها را بشنویم، ممکن است حرف هایی برای گفتن داشته باشند، متولیان فرهنگی باید خلاءهای فرهنگی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی را بشناسند و بدانند کجا کوتاهی شده است. متاسفانه در عرصه فرهنگی کوتاهی های فراوانی داشتیم، خیلی از افرادی که در آشوب ها و اغتشاشات بودند، خیلی از این دختران که کشف حجاب می کنند، اینها نه لجبازی سیاسی دارند نه معاند هستند، سوال دارند، شبهه دارند و می شود با آنها صحبت کرد، البته عده ای هم برنامه ریزی و طراحی شده وارد عرصه شدند، بله، عده‌ای معاند هستند و به معنای واقعی کلمه دنبال تجزیه کشورند و هدفشان نیاز به جواب ندارد.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش بیان کرد: مراقب شایعات باشیم، امروز دشمن با هر فریب و دروغگویی می خواهد ایجاد اغتشاش کند، سرمایه های اجتماعی را تضعیف کند و به خیال خام خود به دنبال تجزیه کشور و جنگ داخلی است اما باید بداند این کشور اهل بیت(ع) و اسلام است و مردم متدین اجازه تحقق این مسائل را نمی دهند.

مسئولان امنیتی درباره مشکلات ایجاد شده در آبرسانی تحقیق کنند

وی در ادامه خطاب به مسئولان استان اعلام کرد: مردم مدت هاست منتظر عمل به وعده های شما در زمینه آب هستند، مردم مشکل دارند، آب بعضی از مناطق قطع است، کشاورزان چاه هایشان را در اختیار قرار داده اند، لوله کشی هم که تا تصفیه خانه شهید بهشتی انجام شده پس چرا در توزیع مشکل داریم؟ مشکل کجاست؟

وی ادامه داد: بعضی از مسئولان می گویند مشکلات ناخواسته ای ایجاد شده بنابراین از دستگاه های امنیتی می خواهیم تحقیق کنند چرا این مسئله طول کشیده؟ به عنوان فرضیه می گویم نکند واقعا عده ای بخواهند به مردم آسیب بزنند، مردم را ناراحت و عصبانی کنند، چرا باید این مسئله اینقدر طول بکشد؟ هر چه سریع تر این مشکل باید حل شود.

شعبانی‌موثقی تاکید کرد: اگر لازم است بنده مجددا عذرخواهی می کنم، گویا کس دیگری قرار نیست با مردم حرف بزند، آیا کسی دیگر به جز من نیست که عذرخواهی کند؟ اگر آبرسانی وظیفه بنده است بگویید من حوزه علمیه را همراه کنم آبرسانی کنم، وظیفه بنده نیست! متولیان باید با مردم صحبت کرده و دعوت به صبر و حوصله کنند و به مردم بگویند مشکل کجاست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن