Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس در اسرع وقت حداقل‌ها برای کنترل فضای مجازی و رشد کسب‌وکارها پیش‌بینی شود

در اسرع وقت حداقل‌ها برای کنترل فضای مجازی و رشد کسب‌وکارها پیش‌بینی شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای مدیریت فضای مجازی قانون دارند، پس لازم است ما نیز برای فراهم کردن بستر مناسب برای رشد کسب‌و‌کارها و حفظ کرامت انسانی در فضای مجازی تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن لطفی بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما رها است و تدابیری برای مدیریت صحیح فضای مجازی اندیشیده نشده است و در این زمینه قانونی نداریم. این امر باعث شده تا بعضا کرامت انسانی از طریق فضای مجازی افسارگسیخته، زیر سوال رود.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بعضا در فضای مجازی خصومت ها انعکاس می یابد و کرامت انسانی زیر سوال می رود،‌ اظهار کرد: باید مدیریت صحیحی در این حوزه اعمال شود و نقش دستگاه هایی که در مدیریت این حوزه نقش دارند، شفاف شود. در تمام کشورهای پیشرفته برای فضای مجازی قانون وجود دارد که این امر سبب می شود همه در چهارچوب قانون در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و حتی کسب و کارها در این بستر رشد کنند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی قانونی فضای مجازی در کشور ما، کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده و حتی بعضا حیثیت افراد را نیز زیر سوال برده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امروز بنا به شرایطی فضای مجازی محدود شده است، گفت: پیشنهاد بنده این است که در اسرع وقت حداقل‌ها برای کنترل فضای مجازی پیش بینی شود. هم وزارت ارتباطات و هم دستگاه های قضایی در این حوزه نقش دارند. فضای مجازی باید به نحوی مدیریت شود که هم کسب و کارها بتوانند در این بستر رشد کنند هم از حقوق افراد صیانت شود.

لطفی در پایان تاکید کرد: زمانی که دولت ساز و کارهای لازم را برای کنترل فضای مجازی داشته باشد قطعا کسب وکارها می توانند به راحتی در این فضا فعالیت کنند پس لازم است هرچه سریع تر زیرساخت های لازم در این حوزه فراهم شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن