Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مطالعه انتقال آب سد تالوار به روستاهای بهار و کبودراهنگ در دستور کار قرار گرفت

مطالعه انتقال آب سد تالوار به روستاهای بهار و کبودراهنگ در دستور کار قرار گرفت

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اینکه در شهرستان های بهار و کبودراهنگ اکثر روستاها درگیر مشکل کم‌آبی هستند، گفت: طی جلسه‌ای که با وزرای نیرو و کشور داشتیم، مطالعه انتقال آب سد تالوار به روستاهای این منطقه را در دستور کار قرار دادیم و اقدامات اولیه توسط امور آب استان در حال انجام است.

به گزارش "همدان نیوز"، فتح‌الله توسلی اظهار کرد: با توجه به تنش شدید آبی در منطقه با دعوت از معاون وزیر نیرو در بازدید از پروژه های مهم دو شهرستان دستورات لازم برای تسریع امور صادر و ده‌ها دستور مهم از وی اخذ شد.

وی افزود: تکمیل مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری، تصفیه خانه آبرومند، تعیین وضعیت روستاهای خارج از اعتبارات تنش آبی و محرومیت زدایی را از جمله رهاوردهای مهم سفر اخیر وزیر نیرو به این دو شهرستان می‌توان عنوان کرد.

توسلی همچنین از اخذ دستور اجرای پروژه‌های آبرسانی در ۱۶ روستای کبودراهنگ از محل جهاد آبرسانی در سفر اخیر معاون وزیر نیرو به حوزه انتخابیه خود خبر داد و تصریح کرد: روستاهای طاهرلو، آقداش، کوهین، داس قلعه، دولی، احمدآباد، انجیرباغی، وصله، ولی محمد، قزلجه، سراب، واشور و زین آباد از جمله روستاهایی است که در کبودراهنگ از محل جهاد آبرسانی پروژه آبرسانی در آنها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای شهرستان بهار تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و اعتبارات دیگری هم در حوزه تصفیه‌خانه‌ها در راه است، مطرح کرد: از همه مهمتر موضوع انتقال آب از سد تالوار بود که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

توسلی ادامه داد: تأمین اعتبار حفر، تجهیز و اجرای دو حلقه چاه برای شهرستان کبودراهنگ، تأمین اعتبار پروژه خطوط انتقال آب مجتمع آبرسانی باشقورتاران، الحاق روستاهای کوهین و آقجه قیه به مجتمع عظیم دره و تسریع در پروژه مجتمع حسین آباد عاشوری از دیگر دستورات اخذ شده در این سفر بود.

وی افزود: در شهرستان بهار دو مجتمع آبرسانی به نام‌های آقبلاغ و حسین آباد عاشوری وجود دارد که خطوط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری به اتمام رسیده و مدیرعامل آبفا قول مساعد داد اعتبارات لازم را تأمین کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت تصریح کرد: با تکمیل این دو مجتمع آبرسانی در شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲ هزار نفر تحت پوشش این دو مجتمع قرار می گیرند.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری به طول ۱۰ کیلومتر شامل دو فاز ادامه داد: برای فاز نخستین این پروژه شش میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی(از اعتبار مجتمع‌های ملی آبرسانی) و برای فاز دوم این پروژه ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.

توسلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان برای مجتمع حسین‌آباد و ۱۱ میلیارد تومان نیز برای مجتمع آقبلاغ اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در این سفر دستور لازم برای تأمین دو دستگاه تانکر برای شهرستان های بهار و کبودراهنگ نیز اخذ شد، گفت: همچنین در این سفر دستور لازم برای تأمین اعتبار سه میلیارد تومانی اورهال تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ در موافقت‌نامه تنش فاضلاب داده شد ضمن اینکه احداث مخزن آب ۳۰۰۰ مترمکعبی مهاجران و اجرای خطوط رفت و برگشت هم در دستور کار قرار گرفت.

توسلی در پایان از درخواست کمک دو میلیارد تومانی برای جبران تخریب آسفالت روستای آبرومند بخش مرکزی خبر داد و یادآور شد: مقرر شد از هر طریق ممکن نسبت به اعاده حق مردم منطقه اقدام و در صورت نیاز از ضمانت‌نامه یا حُسن انجام کار پیمانکار در پروژه های دیگر آبی استفاده شود علاوه بر آن تکمیل تصفیه آبرومند و تأمین اعتبار آن در این سفر مصوب شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن