Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مردم همدان تخلف نمایندگان مجلس را به دفتر نظارت شورای نگهبان اطلاع دهند

مردم همدان تخلف نمایندگان مجلس را به دفتر نظارت شورای نگهبان اطلاع دهند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان همدان گفت:اگر چنانچه مردم تخلف یا جرمی از نمایندگان فعلی مجلس سراغ دارند به دفاتر نظارت شورای نگهبان گزارش دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام  والمسلمین جلال مرادی با اشاره به مسئله دخالت برخی نمایندگان استان همدان در انتصابات اظهار کرد: تکالیف و رسالت اصلی دفاتر هیئت نظارت در استان‌ها نظارت و بازرسی بر انتخاباتی است که برعهده شورای نگهبان قرار داده شده است.

وی با این توضیح که در برخی از انتخابات مانند ریاست جمهوری و خبرگان رهبری بررسی صلاحیت بر عهده شورای نگهبان است افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس قانون انتخابات هیئت نظارت استان نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها اقدام می نمایند و نظر خود را اعلام می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان همدان ادامه داد: در این بخش نماینده ای که در یک دوره صلاحیتش تایید می‌شود این تاییدیه برای همان انتخابات و همان دوره است و به عبارت دیگر ضمانتی بر تایید مجدد وی نیست و گارانتی ندارد بنابراین برای انتخابات بعدی صلاحیت وی مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر چنانچه مردم تخلف یا جرمی از نمایندگان فعلی مجلس سراغ دارند و در اصل خروج نماینده از وظیفه نظارتی یا تعدی رفتار نماینده از رسالتش که دخالت در امور قوای دیگر محسوب می‌شود را به دفاتر نظارت شورای نگهبان گزارش دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان همدان همچنین با اشاره به اینکه در دوره بعدی انتخابات مجلس ممکن است صلاحیت داوطلبی که دوره گذشته تایید شده است تایید نشود گفت: دفاتر و هیت های نظارت تاکنون به فردی اعلام نکرده‌اند که صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت آنها در دوره بعد قطعی است.

مرادی مطرح کرد: در زمان نمایندگی مجلس نیز عملکرد نمایندگان مجلس مورد ارزیابی و رصد قرار می گیرد و صلاحیت آنها را در هر دوره مورد بررسی قرار می‌دهد حتی در دوران نمایندگی نیز خلاف قانون رفتار کنند مدعی العموم می‌تواند به مسئله ورود کند.

هرچند جهت پیشگیری از رفتار خلاف شئون نمایندگی مجلس، خودنمایندگان مجلس بر اساس تدبیر و امر رهبر معظم انقلاب هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تاسیس کرده‌اند که امیدواریم به رسالت خود با دقت و حساسیت پرداخته و شائبه هرگونه سؤاستفاده از موقعیت شغلی را منتفی نمایند و مردم نیز تخلفات نمایندگان را به این هیئت گزارش دهند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن