Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس از تشکیل وزارت بازرگانی استقبال می شود

از تشکیل وزارت بازرگانی استقبال می شود

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:فعالیت ها در امور بازرگانی آن هم در سطح وزارتخانه باعث می شود تا نماینده این بخش در هئیت دولت حاضر شده و مجلس هم نظارتی بر این امور داشته باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به علت مخالفت مجلس با فوریت بررسی تشکیل سازمان بازرگانی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: تصور بنده این است که اطلاق عنوان سازمان به امور بازرگانی در قالب لایحه فوق، به نوعی باعث می شود تا مجلس از نظارت بر امور بازرگانی خارج شود.

وی با بیان اینکه امور بازرگانی، حوزه بسیار مهمی است ، تصریح کرد: تشکیل سازمان بازرگانی باعث می شود تا مجلس نظارت مناسبی بر این حوزه نداشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر بنده حتی می توان  موضوع تشکیل وزارت بازرگانی که پیش تر هم مجلس آن را به تصویب رسانده  و مورد ایراد جزئی شورای نگهبان قرار گرفته ، بعد از رفع ایراد، مدنظر قرار گیرد، چراکه می تواند هدف دولت درباره امور بازرگانی را محقق کند.

مفتح بیان کرد: فعالیت ها در امور بازرگانی آن هم در سطح وزارتخانه باعث می شود تا نماینده این بخش در هئیت دولت حاضر شده و مجلس هم نظارتی بر این امور داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده تشکیل وزارت بازرگانی بهتر از تشکیل سازمان بازرگانی می تواند مشکل مردم را برطرف کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به دلیل اینکه می تواند پس از ایجاد وزارت بازرگانی بر این وزارتخانه  نظارت کند،از تشکیل آن استقبال می کند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن