Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نارسایی‌هایی را در بدنه دولت شاهد هستیم

نارسایی‌هایی را در بدنه دولت شاهد هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص تعامل و همکاری مجلس و دولت گفت: خود ما هم قبول داریم که بهتر بود برخی اتفاقات زودتر بیفتد، اما اگر در آن زمان مجلس مصمم‌تر بود مورد انتقاد قرار می‌گرفت که با دولت تعامل ندارد که امروز هم متاسفانه بعضا صداهایی از داخل دولت شنیده می‌شود که مجلس تعامل ندارد، من به عنوان یکی از نمایندگان نزدیک به رییس مجلس می‌گویم که اخلاقا و شرعا قالیباف بیشترین تلاش برای تعامل با دولت را دارد اما به این معنا نیست که حقوق ملت زیر پا گذاشته شود، ما وکلای ملت هستیم.

به گزارش "همدان نیوز"، از شعارها و وعده‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... دولت رییسی ۲ سال می‌گذرد؛ دولت سیزدهم در یک سال اخیر با فراز و فرودهای بسیاری رو به رو بود، اما ضعف در بخش‌هایی از کابینه بر هیچ کسی پوشیده نیست و این در حالی است که وزیز آموزش و پرورش استعفا می‌دهد، وزیر جهاد کشاورزی توسط دولت کنار گذاشته می‌شود و وزیر صمت زیر تیغ استیضاح است.

در این‌باره احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم ملایر به خبرنگار جماران گفت: تغییرات در دولت عملا با اقدامی که خود رییس جمهور انجام داد آغاز شده و این طبیعی است که شاید ما در هر دولت به یک رنسانس احتیاج داشته باشیم و این تحول در شکل و سبک و سیاق مدیریت آغاز شده که خود دولت به این جمع‌بندی رسیده است و در این راستا مجلس نیز به دولت کمک می کند. ما در بدنه دولت نارسایی‌هایی را شاهد هستیم گرچه دولت رییسی مورد حمایت مجلس است، اما این باعث نمی‌شود که نارسایی‌ و کمبودها را نبینیم.

در استیضاح وزارت صمت از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم

وی ادامه داد: در وزارت صمت قرار ما بر این بود که استیضاح را با جدیت بیشتری انجام دهیم و قطعا از حقوق ملت نیز کوتاه نمی‌آییم. واقعا نارسایی‌هایی در دولت وجود دارد، البته ممکن است این متغیرها برای دراز مدت باشد و به سیستم مدیریتی امروز ارتباطی نداشته باشد، اما انتظار ما بیش از این بود. وضعیت حوزه خودرو فاجعه است؛ بعید می دانم خانواده‌ای در کشور از شرایط خودرو گلایه نداشته باشد. مسائلی چون قرعه کشی، ثبت نام، تحویل، کیفیت و قیمت از مواردی بوده که مردم را نگران کرده است. واردات بیهوده کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید می شد و جوابگوی جامعه بود اصلا توجیهی ندارد، اما در این وزرات خانه این اتفاق ها افتاد و این‌ها تعارف بردار نیست. مجلس مصمم است تا برای همسوسازی دولت و مجلس این جابه‌جایی و تغییرها را در قالب استیضاح، سوال و بقیه اصول نظارتی مثل ماده ۲۳۴ را انجام دهد تا دولت را به تعادل خاصی برساند.

قالیباف بیشترین تلاش برای تعامل با دولت را دارد

 آزادی خواه با تاکید بر تعامل، همکاری و ایجاد فرصت مجلس برای دولت افزود: خود ما هم قبول داریم که بهتر بود برخی اتفاقات زودتر بیفتد، اما اگر در آن زمان مجلس مصمم‌تر بود مورد انتقاد قرار می‌گرفت که با دولت تعامل ندارد که امروز هم متأسفانه بعضا صداهایی از داخل دولت شنیده می‌شود که مجلس تعامل ندارد، من به عنوان یکی از نمایندگان نزدیک به رییس مجلس می‌گویم که اخلاقا و شرعا قالیباف بیشترین تلاش برای تعامل با دولت را دارد، اما به این معنا نیست که حقوق ملت زیر پا گذاشته شود؛ ما وکلای ملت هستیم.

ما انتظار داریم یک ژنرال و سناتور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود

نماینده مردم ملایر در خصوص آینده وزارت آموزش پرورش نیز گفت: ما انتظار داریم یک ژنرال و سناتور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود. به هم ریختگی و سوءتدبیر باعث شد ۱ میلیون نفر معلم از عملکرد دولت ناراضی باشند و حال برای جبران این نارضایتی یک سناتور احتیاج است. دولت این‌بار هم نباید دچار آزمون و خطا شود؛ باید کسی که توان مدیریت و ساماندهی را داشته باشد، انتخاب کند و مجلس در کنار دولت خواهد بود و اگر غیر این باشد مجلس موضع گیری خواهد کرد.

ما نباید خیلی سریع و به زور افراد را از قطار انقلاب پیاده کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر باز هم افراد غیر متخصص برای وزراتخانه‌ها معرفی شود آیا می‌توانیم بگوییم با قحط الرجال رو به رو هستیم؟ گفت: اگر عرصه را برای خود تنگ نکنیم با قحط الرجال رو به رو نیستیم؛ باید دایره را وسیع دید و هر فردی که از حقوق ملت دفاع کند، کشور را قبول داشته و نظام را بپذیرد از نظر ما نیروی نظام است و ما نباید خیلی سریع افراد را به زور از قطار انقلاب پیاده کنیم./ جماران

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن