Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس راه‌اندازی پارک سلامت در همدان با همکاری بخش خصوصی

راه‌اندازی پارک سلامت در همدان با همکاری بخش خصوصی

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح های حوزه بهداشت و درمان، استان را به قطب پزشکی کشور تبدیل می کند.

 

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در جمع مسئولان و جمعی از کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان همدان بمناسبت آغاز هفته سلامت اظهار داشت: بیمارستان مدرن اکباتان با ۳۰۰ تخت بیمارستانی امسال افتتاح و همچنین عملیات اجرایی بیمارستان یک هزار تخت خوابی با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی پارک سلامت در همدان ایجاد می شود که اجرای این طرح ها نه تنها همدان را در غر کشور بلکه قطب پزشکی ایران می کند.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی، فراهم کردن ۱۰۰ درصدی زمینه سلامت و آموزش مردم ۲ تکلیف مهم دولت و حاکمیت است.

حاجی بابایی تاکید کرد: حاکمیت وظیفه دارد در کشور کاری کنیم هیچ کس نگران و ناراحت هزینه بیماری نباشد بنابراین در کشورمان در ۴۴ سال گذشته کارهای بزرگی شده که کافی نیست.

وی یادآوری کرد: اوایل انقلاب پزشکان عمومی از کشورهای بنگلادش، هندوستان و پاکستانی کار مداوای بیماران را در ایران عهده دار بودند اما هم اینک ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین شمار پزشکان متخصص و فوق تخصصف بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک های پزشکی به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

حاجی بابایی یادآوری کرد: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق برای زیر پوشش قرار دادن هفت میلیون نفر پیش بینی شده و هم اینک ۱۰۰ درصد مردم زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان هستند.

وی گفت: کارهای بزرگی در استان در حال اجرا است برای نمونه کارخانه سحر با یک هزار و ۶۰۰ نیرو و تولید ۳۲۰ نوع محصول در همدان فعال است که به زودی ظرفیت این واحد تولیدی تا ۲ برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه همدان به قطب هایتک و فناوری های برتر تبدیل شده است، افزود: ۵۰ هکتار زمین سالهای گذشته تفکیک و در اختیار مردم قرار گرفت که امسال وسعت این اراضی به ۵۵۰ هکتار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این زمین ها در قطعات ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری در اختیار اساتید دانشگاه و سرمایه گذاران قرار می گیرد و در هر قطعه می توان تا یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن