Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس جلوگیری از بیکاری یک‌هزار و ۲۷۴ کارگر در همدان

جلوگیری از بیکاری یک‌هزار و ۲۷۴ کارگر در همدان

دادستان همدان گفت: سال گذشته برای رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، علاوه بر آن که ۱۰ واحد تولیدی با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند، مشکلات پیش روی ۶۰ کارگاه کوچک و بزرگ نیز برطرف شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حسن خانجانی موقر صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک ویژه به همه کارگران ایران زمین و خانواده های صبورشان، اظهار داشت: پیگیری های دستگاه قضا با رویکرد جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران برای چاره جویی جلسات اختصاصی متعددی با تولیدکنندگان برگزار می شود و در نهایت ارایه راهکار قانونی با هدف حل مشکلات آنان به طور مستمر به همت دستگاه قضایی استان انجام می شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، مبنی بر اینکه بیکاری منشاء فساد است، تصریح کرد: آمارها و پرونده های موجود در دستگاه قضایی نیز مؤید این مطلب است که ریشه عمده آسیب های اجتماعی را باید در بیکاری یافت.

دادستان همدان افزود: دستان مبارک کارگران امروز گرداننده اصلی چرخ های تولید و توسعه کشور هستند و توجه به مطالبات و خواسته های آنان وظیفه تک تک مسوولان است.

خانجانی با بیان اینکه در آموزه های دینی ما از کار به عنوان جهاد در راه خدا یاد می شود تا جایی که تلاش برای اداره زندگی و تامین معیشت خانواده، جز بهترین عبادات معرفی شده است،تصریح کرد : کرامت و جایگاه کارگر در اسلام به اندازه ای ارزشمند و قابل ستایش است که نبی مکرم اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه می زدند.

وی همچنین از حرفه آموزی به زندانیان در طول سال خبر داد و گفت: با شناسایی استعدادهای فردی و یا گروهی زندانیان، زمینه برای تشویق و ترغیب آنان به منظور فراگرفتن شغل فراهم می شود تا جایی که سال گذشته در حدود 421 هزار نفر ساعت آموزش، به زندانیان در سطح استان ارایه شد.

دادستان همدان یادآور شد: بدین ترتیب سال 1401 برای بیش از یک هزار و 900 زندانی فرصت شغلی فراهم شد تا پس از پایان دوران محکومیت خود، با کسب روزی حلال، اقتصاد خانواده هایشان را تأمین کنند.

خانجانی اضافه کرد: تعدادی از زندانیان با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان از جمله؛ میناکاری، معرق، نجاری، آرایشگاه و تهیه غذا، مبل و سبدبافی، فرش بافی و انگشترسازی، برای خود حرفه ای می آموزند و تعدادی نیز با رأی کار شدن در واحدهای تولیدی دیگر در خارج از زندان مشغول به کار می شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن