Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تأثیرگذاری برنامه‌ها برای تشویق مردم به نماز کم است

تأثیرگذاری برنامه‌ها برای تشویق مردم به نماز کم است

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: تأثیر اقدامات فرهنگی برای برپا شدن نماز در جامعه کافی نیست و این تأثیر کم است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در شورای اداری شهرستان همدان با بیان اینکه اساس جامعه و انسان، تربیت است، اظهار داشت: بنابر گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی، تمام کارکردهای نظام برای این است که تربیت اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اگر تربیت در امور جامعه وجود نداشته باشد، امور بی فایده است، یادآور شد: انسان باید تربیت یابد تا بتواند امور را پیش ببرد.

حسنی حلم با تأکید بر اینکه اساس نماز نیز تربیت است، خاطرنشان کرد: در درجه اول باید خود را اصلاح کنیم تا در جامعه اثرگذار باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان  همچنین تصریح کرد: سرفصل تمام امور فرهنگی، نماز است و به معنای واقعی اگر در جامعه به فکر آبادانی هستیم، راه  آن توجه به نماز است.

وی با بیان اینکه اگر اشتغال به معنای درست از سوی کسی مطرح می شود، باید فرد خود را بشناسد و مسئولیت پذیر باشد تا بتواند برای اشتغال مردم دل بسوزاند، اظهار داشت: اینکه فرد حقوق مردم را بداند از برکات نماز است.

حسنی حلم با اشاره به اینکه از تمکن باید برای برپایی نماز استفاده کرد، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد تا جامعه اصلاح شود و اگر رویکرد درست و نمازی شد فساد و فحشا، تخریب، غیبت و بی ادبی معنا نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برپا داشتن نماز وظیفه حکومتی است و حکومت باید بسترساز باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تأثیر اقدامات فرهنگی برای برپا شدن نماز در جامعه کافی نیست، یادآور شد: از روش های درست در این زمینه باید بهره گرفت و به زور و اصرار، روش ها را تحمیل نکرد و از طرفی الگوهای رفتاری صحیح را معرفی کرد که نیاز به شناختن روش های درست و الگو بودن برای مردم بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن