Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی هوای پائیزی در راه است

هوای پائیزی در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا در پایان هفته کاهش می یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد اصغری در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط کشور با کاهش دما مواجه خواهند بود.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته قرار بود در سواحل دریای خزر بارندگی ها ادامه داشته باشد اما هر چه جلوتر می رویم از شدت بارش ها کاسته خواهد شد.

اصغری ادامه داد: بارندگی ها در نوشهر، بابلسر، دشت ناز، بندرگز، آمل و پل سفید ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: با توجه به رطوبت مناطق شمالی کشور انتظار می رود بارندگی ها به شکل خفیف و پراکنده ادامه داشته باشد، ضمن اینکه گیلان، بخش هایی از اردبیل، مازندران و گلستان شرایط خوبی برای بارندگی دارند.

اصغری گفت: فردا روز آرامی برای بیشتر مناطق کشور است.

وی با اشاره به احتمال صدور اطلاعیه و هشدار هواشناسی در پایان هفته افزود: بارندگی برای استان های اردبیل، گیلان، مازندران و با شدت کمتر برای گلستان و شمال غرب کشور پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، امروز برای وقوع بارش ها در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران شرایط فراهم است و پایتخت هم برای اولین بار در روزهای آغازین پاییز شاهد بارندگی خواهد بود.

اصغری درباره شرایط آب و هوایی شرق کشور گفت: همچنان وزش باد در این مناطق پیش بینی می شود ضمن اینکه روز چهارشنبه باید منتظر موج جدید بارش ها در این نقطه از کشور باشیم.

منبع: میزان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن