Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی شایع ترین علت مسمومیت دارویی

مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی شایع ترین علت مسمومیت دارویی

كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دانشگاه علوم پزشکی همدان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی را شایع ترین علت بروز مسمومیت دارویی بيان كرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکی همدان، دكتر مجيد حنيفه گفت: همه ساله به علت مراجعه زياد بيماران به مراكز درماني ناشي از مسموميت دارويي 1 تا 7 آبان را به عنوان هفته پيبشگيري از مسموميت دارويي نام گذاري كرده اند تا در اين هفته بتوان با اطلاع رساني و آگاهي بخشي آمار اين مسوميت ها را كاهش داد.

وي با اشاره به مصرف بيش از مقدار درماني دارو به عنوان شايع‌ترين علت بروز مسمومیت دارویی در جهان افزود: كودكان زير 5 سال پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.

حنيفه مصرف خود سرانه ي داروها بدون تجويز پزشك را از ديگر عوامل بروز مسموميت عنوان كرد و گفت: بعضي از داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می توانند مسمومیت های منجر به مرگ ایجاد كنند.

كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دنشگاه با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما و گسترش استفاده ازسيتم‌هاي گرمايشي گفت: با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز از مسمومیت با گاز منوکسید کربن پیشگیری كنيد.

وي افزود: خرید و فروش سم حشره کش فسفید آلومینیوم "قرص برنج" به علت سمیت بالا برای انسان ممنوع است.

حنيفه به افرادي كه مصرف مواد مخدر دارندتوصيه كرد:  ناخالصی های موجود در انواع مواد مخدر در برخی موارد از خود ماده مخدر مرگبارتر هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن