Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی «قرص سرماخوردگی»، پرتجویزترین دارو در همدان

«قرص سرماخوردگی»، پرتجویزترین دارو در همدان

کارشناس مسوول معاونت غذا و داروی دانشگاه با اشاره به اينكه آنتی‌بیوتیک جزو داروهای پرمصرف در همدان است، گفت:‌ قرص سرماخوردگی پرتجویزترین دارو در همدان است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مجید حنیفه با اشاره به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها، اظهار کرد: در 6 ماه ابتدای سال از مجموع یک‌هزار و 411 نسخه در سطح استان که از سطح بیمه‌ها جمع‌آوری شد، در بین 10 داروی اول پرمصرف، نام چهار داروی آنتی‌بیوتیک بود.

وی با اشاره به اینکه در بین داروهای پرمصرف چهار نوع داروی آنتی‌بیوتیک دیده می‌شود، گفت: پرتجویزترین دارو نیز قرص سرماخوردگی است.

کارشناس مسوول معاونت غذا و داروی دانشگاه بیان کرد: میانگین آنتی‌بیوتیک دریافت شده در استان 48 درصد است که مقداری بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

وی بیان کرد:‌ اگرچه نسبت به میانگین اقلام در نسخه به زیر سه قلم در نسخه‌های بیمه‌ای دست یافته‌ایم اما درصد تجویز آنتی‌بیوتیک همچنان بالاست.

حنیفه با اهمیت به اطلاع‌رسانی نسبت به اینکه مردم درخواست تجویز دارو نکنند، بیان کرد:‌ اصلاح فرهنگ مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که در این میان اصلاح مصرف دارو و غذا باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به پیگیری در رابطه با نحوه آموزش صحیح مصرف داروها توسط پزشکان و پرستاران به بیماران در بیمارستان‌ها افزود: این آموزش‌ها جزو اعتباربخشی بیمارستان‌هاست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن