Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور، به تدریج در کرمان، فارس، شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل غربی و مرکزی خزر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب کشور و همچنین استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، نیمه شمالی خراسان رضوی، جنوب خراسان جنوبی، بخش‌هایی از کرمان، فارس و هرمزگان  و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور به تدریج در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل غربی و مرکزی خزر، کرمان و همچنین فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه ‌فعالیت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود و شمال سمنان و سواحل شرقی خزر را نیز در بر می‌گیرد؛ شایان ذکر است در این روز با توجه به شدت ناپایداری، بارش تگرگ در برخی مناطق این استانها دور از انتظار نیست‌.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، اوایل شب بارش پراکنده، وزش باد با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 20 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری 143.3 میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 200.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 28.5 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 210.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 31.8 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 58.6میلی‌متر بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن