Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدانی‌ها 155 روز هوای سالم تنفس کردند

همدانی‌ها 155 روز هوای سالم تنفس کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: عمده آلودگی هوای استان ناشی از گردوغبار است و نشأت گرفته از گازهای آلاینده نیست.

 

به گزارش "همدان نیوز"، سیدعادل عربی ضمن تأکید بر بی‌خطرسازی و دفن 100 درصدی پسماندهای استان، اظهار کرد: پسماندهای صنعتی و خطرناک از استان خارج می‌شود و به استان‌های قزوین، اصفهان و البرز که صلاحیت رسیدگی به آنها را دارند، فرستاده می‌شوند.

عربی خاطرنشان کرد: همچنین روزانه 10 تن پسماندهای عفونی و پزشکی تولید می‌‌شود که 8 تن آن تا چندماه پیش بی‌خطرسازی و دفن می‌شد اما برای 2 تن آن که مربوط به مراکز خصوصی بود، دفن نمی‌شد اما با همت گروه پسماند بی‌خطرسازی و دفن 2 تن بخش خصوصی هم با مشارکت شرکت‌ ذیصلاح آغاز شده است و در حال حاضر با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی 100 درصد پسماندهای عفونی استان بی‌خطرسازی و دفن می‌شود.

وی در رابطه با بحث محافظت از آب، گفت: بحث حفاظت و پایش آب بر عهده محیط زیست است و در این زمینه آب رودخانه‌های مهم، همه سدها و تالاب‌ها به صورت فصلی دو تا سه بار توسط آزمایشگاه‌های معتبر آنالیز و حدود 14 فاکتور آن اندازه‌گیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه 15 ایستگاه ثابت پایش هوا در همدان، نهاوند، ملایر، اسدآباد و کبودراهنگ وجود دارد، عنوان کرد: ایستگاه‌های ثابت پایش هوا به صورت آنلاین و 24 ساعته کیفیت هوا را برآورد و بر خط اعلام می‌کنند و در سایر شهرها هم از دستگاه‌های پرتابل دستی که قابل حمل در نقاط مختلف‌ هستند، استفاده می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه منشأ گردوغبارهای موجود در استان خارجی و عمدتا از کشور عراق است اما در آینده امکان دارد منشأ داخلی هم داشته باشیم، یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال در حدود 155 روز هوای سالم و پاک داشتیم و 15 روز هوای ناسالم و البته رقیق که 12 روز آن برای گروه‌های حساس و 3 روز آن برای عموم مردم ناسالم بوده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن