Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی دانش‌آموزان همدانی در کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی سنگ‌تمام گذاشتند

دانش‌آموزان همدانی در کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی سنگ‌تمام گذاشتند

معاون آموزش متوسطه استان همدان از درخشش دانش آموزان استان همدان در جشنواره ملی دانش آموزی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، عباس احمدی مقیم گفت: دانش آموزان استان همدان موفق به کسب رتبه های اول و دوم کشور در سومین جشنواره ملی دانش آموزی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهش سراهای دانش آموزی شدند.

احمدی مقیم افزود: در محور مقاله فاطمه پناه آبادی از آموزشگاه فرزانگان یک با موضوع درمان بیماری ایدز با استفاده از کریسپر و سلول های بنیادی موفق به کسب رتبه اول کشور شد.

وی گفت: محمد امین رضایی و پویا قربانی از آموزشگاه علامه حلی 2 با موضوع بررسی و فراتحلیل شناختی مقوله سلول های IPS و اخلاق زیستی در زندگی انسان موفق به کسب رتبه دوم در کشور شدند.

گفتنی است سومین جشنواره ملی دانش آموزی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در محل سالن اجلاس سران برگزار گردید.

در این رویداد بزرگ علمی  503 دانش آموز از ۱۸ استان کشور با 249 اثر دانش آموزی در 6 محور مقاله، دست سازه، فناوری های دیجیتال، ایستگاه آموزشی، هنر و ادبیات مورد پذیرش و ارزیابی قرار گرفتند.

در این کنفرانس 4روزه علاوه بر ارائه مقالات دانش آموزان به زبان های انگلیسی و فارسی، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها نیز در زمینه چشم انداز سلول های بنیادی، اهمیت توجه به اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی، جایگاه اقتصاد دانش بنیان و آشنایی دانش آموزان با ثبت ایده و اختراع ، مطالبی را ارائه کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن