Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی چه از محصولات تراریخته می‌دانید؟/60 درصد از گرسنگان جهان زنان هستند

چه از محصولات تراریخته می‌دانید؟/60 درصد از گرسنگان جهان زنان هستند

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: استفاده از محصولات تراریخته به دلیل کمبود تولید مواد غذایی در جهان استفاده می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، قادری با بیان اینکه چرا محصولات تراریخته در جهان استفاده می شود، اظهارداشت: پیشرفت های جدید در علوم زیستی به شناسایی ژن های ارزشمند در موجودات زنده مثل ژن های ایجاد مقاومت نسبت به آفات و بیماری ها،خشکی، شوری و.. . منجر شده است و دانشمندان از این قابلیت موجودات زنده در فرآیندی به نام مهندسی ژنتیک برای اصلاح گیاهان زراعی استفاده کرده اند و ارقام جدیدی تولید کرده اند که ضمن داشتن تولید (عملکرد) بیشتر، به شرایط نامساعد محیطی مثل کم آبی مقاومت داشته و به سموم شیمیایی هم نیازی ندارند.

وی ادامه داد: باید به یک حقیقت محض در جهان  توجه داشت و آن این است که کمبود تولید غذا در جهان منجر به مواردی چون 800 میلیون نفرگرسنه در جهان563 میلیون نفر گرسنه در منطقه آسیا واقیانوسیه و98 درصد گرسنه در کشورهای درحال توسعه شده است.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد گرسنگان جهان را زنان تشکیل  می دهند و6/2 میلیون کودک هرساله براثر سوءتغذیه می میرند ادامه داد: 20 درصدکودکان درکشورهای درحال توسعه کمبود وزن دارند و 25 درصد کودکان درکشورهای در حال توسعه فاقد رشد طبیعی هستند و همچنین 66 میلیون کودک در مقطع ابتدایی در سراسر جهان گرسنه به مدرسه می روند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها و ارقام اعلام شده از سوی رسانه ها باید گفت که از زمان معرفی ارقام تراریخته‌ در جهان تاکنون میزان گرسنگان به نصف کاهش یافته و به همین دلیل است ‌که از فراورده های تراریخته در جهان استقبال شده و باید دانست در جهان کنونی، رویای افزایش تولید تنها از طریق به کارگیری فناوری های پیشرفته ای امکانپذیر است که به تولید غذای بیشتر می انجامند.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان گفت: با توجه به افزایش جمعیت جهان باید تولید محصولات غذایی تا سال 2025 بیست درصد افزایش یابد تا به تعداد گرسنگان جهان افزوده نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن