Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رقابت بیش از ۲۸ هزار همدانی برای قبولی در کنکور ۹۸

رقابت بیش از ۲۸ هزار همدانی برای قبولی در کنکور ۹۸

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: امسال ۲۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب از سراسر استان همدان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمهدی مسبوق افزود: کنکور سراسری ۹۸ در پنج گروه تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روزهای ‏‏پنجشنبه‏ و‏ جمع، سیزدهم و چهاردهم تیرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هشت حوزه انتخابی شامل همدان، رزن، اسدآباد، ملایر، نهاوند، بهار، کبودراهنگ و تویسرکان این آزمون را برگزار می کنند.

مسبوق عنوان کرد: داوطلبان رشته علوم تجربی با ۱۴ هزار و ۵۲۲ تن، بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون هستند.

وی ادامه داد: رشته علوم انسانی با پنج هزار و ۹۴۱ تن پس از رشته تجربی بیشترین شرکت کننده را دارد.

نماینده سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: در رشته ریاضی سه هزار و ۲۲۳ تن، رشته زبان ۲ هزار و ۹۶۳ تن و رشته هنر هزار و ۹۳۷ تن در کنکور امسال در استان همدان برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه با هم رقابت می کنند.

وی گفت: شهر همدان با ۱۴ هزار و ۲۱۵ شرکت کننده بیشترین و شهر بهار با ۸۶۳ تن، کمترین داوطلب را در استان همدان دارند.

مسبوق بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش استان مسئولیت برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: در کنکور ۹۸ تعداد شرکت کنندگان استان نسبت به کنکور ۹۷ نزدیک به هفت درصد کاهش یافته است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان یادآور شد: کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان پنج گروه آزمایشی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر یکشنبه نهم تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان در مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه بوعلی سینا در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در نوبت صبح و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴ الی ۱۸ فعال است.

مسبوق عنوان کرد: بیشتر داوطلبان براساس استعداد و سوابق تحصیلی در دانشگاه ها پذیرش خواهند شد که این طرح برای نخستین بار برای کنکور امسال اجرا می شود./ ایرنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن