Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی توزیع نوشیدنی‌های گازدار در سلف دانشگاه‌ها ممنوع شد

توزیع نوشیدنی‌های گازدار در سلف دانشگاه‌ها ممنوع شد

وزیر بهداشت در نامه به رؤسای دانشگاه ها بر عدم توزیع نوشیدنی های گازدار و مواد و کالاهای آسیب رسان تاکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روئسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر عدم توزیع کالاهای آسیب رسان از جمله نوشیدنی های گازدار تاکید کرد.

متن نامه دکتر نمکی به شماره ۳۱۰/۱۰۰ مورخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۸ به شرح ذیل است:

با سلام

با توجه به نامه شماره ۱۶۰/۱۰۰ مورخ ۱۵/۰۲/۱۳۹۸ و به استناد ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قاون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، به منظور صیانت از سلامت مردم و آگاه سازی آحاد جامعه در مورد کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف شایسته است در واحدهای تحت پوشش به ویژه مراکز غذاخوری کارکنان و دانشجویان، بوفه ها و پذیرایی در همایش ها و سایر موارد مشابه از عرضه و سرو کالاهای مندرج در این فهرست پرهیز گردد.

مزید اطلاع مواد غذایی مذکور  به دلیل کالری بالا و نمک و همچنین وجود مواد نگهدارنده و عامل خطر بیماری های غیرواگیر (فشار خون، دیابت، اضافه وزن) در فهرست کالاهای آسیب رسان قرار گرفته است.

مقتضی است اقدامات به عمل آمده را به اینجاب گزارش فرمایید.

سعید نمکی

وزیر بهداشت

گفتنی است در پیوست این نامه وزیر بهداشت، اسامی کالاهای با ممنوعیت توزیع از جمله انواع نوشیدنی های گازدار، انواع نوشابه انرژی زا، انواع نوشیدنی مالت، انواع نوشیدنی های میوه ای گازدار و بدون گاز با محتوای آب میوه ۲۵ درصد و کمتر، سوسیس، کالباس، ژامبون و ... آورده شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن