Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی آغاز درمان ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا با پلاسمادرمانی در همدان

آغاز درمان ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا با پلاسمادرمانی در همدان

کارشناس مسئول بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از شروع درمان  10 بیمار مبتلا به کووید 19با روش پلاسما درمانی خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر طوس کیانی کارشناس مسئول بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا کنون 30 نفر از بهبود یافته گان مبتلا به کووید 19 جهت اهدای پلاسمای خود به انتقال خون همدان مراجعه کردند.

وی ضمن اشاره به روند انجام پلاسما درمانی و اخذ مجوز های لازم در این خصوص گفت: در حال حاضرجهت  10 نفر از مبتلایان به کووید 19 بر اساس نظر پزشکان معالج، معالجه با روش پلاسما درمانی شروع شده است.

کارشناس مسئول بیماری های معاونت درمان از مردم نوعدوست همدان خواست در صورتی که به کووید 19 مبتلا شده اند و قریب به چهار هفته از بهبودی آنان گذشته، به شکرانه سلامت مجدد و کمک به بیماران نیازمند به درمان جهت اهدای پلاسما به انتقال خون همدان مراجعه نمایند.

دکتر طوس کیانی یادآور شد: اهدای پلاسما براساس منابع علمی ونظر متخصصین مربوطه  هیچگونه ضررو عارضه ای برای اهدا کننده در بر نخواهد داشت.

کارشناس امور بیماریهای معاونت در پایان ضمن تقدیر از 30 نفر اهدا کننده پلاسما خاطر نشان کرد که از خانمهای باردار و با سابقه زایمان و همچنین کلیه افرادی که بیماری زمینه ای دارند پلاسما اخذ نخواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن