Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سنجش نوآموزان همدانی آغاز شد

سنجش نوآموزان همدانی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سنجش نوآموزان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در 25 پایگاه استان انجام می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با اشاره به اهداف طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد:  پیشگیری و تشخیص،  شناسایی به موقع اختلالات احتمالی دانش آموزان و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد از جمله اهدف این برنامه بزرگ است.
   پورداود با بیان این که در سال گذشته بیش از 30 هزار نوآموز در استان مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: در سال جاری نیز پیش بینی ما همین تعداد است که 7هزار نفر آنها در طرح سنجش پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و 23 هزار نفر هم در تابستان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
   وی با اشاره به این که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد پایگاه های استان از 20 به 25 پایگاه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان پایگاه ها از 46 نفر به 20 نفر در هر پایگاه کاهش پیدا کرده است.
   مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که بازدید های دوره ای قبل از شروع برنامه سنجش از تمامی پایگاه های سنجش جهت تمهیدات لازم انجام  می شود، گفت: بیش از 156 نفر از همکاران ما در سطح استان مجری طرح سنجش هستند که شامل مسئول/ منشی، بینایی/ شنوایی سنج،  مراقب سلامت و آمادگی تحصیلی می شوند.
   پورداود آغاز به کار پایگاه ها را  از تاریخ 21 تیرماه ذکر کرد و افزود: مدیران می توانند از 15 تیرماه  وارد سامانه سنجش به آدرس csdeo.ir/tashkhis/home شده و نوبت گیری را انجام دهند.
   وی خاطرنشان کرد: پس از نوبت گیری به همراه مدارک لازم که در پرینت نوبت گیری اشاره شده است، در تاریخ مقرر نوآموزان به همراه یکی از والدین به پایگاه مراجعه خواهند کرد.
   رییس ستاد اجرایی سنجش نوآموزان استان همدان با بیان این که برنامه سنجش با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود، تصریح کرد: در صورتی که هر یک از دانش آموزان به هر دلیل نتوانند در تاریخ مقرر به پایگاه مراجعه کند، لغو نوبت توسط مسوول پایگاه صورت می گیرد و سپس نوبت گیری مجدد از طریق مدیر مدرسه انجام می شود.
   مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای آموزش های غیر حضوری و مجازی در استان، خاطرنشان کرد: همدان  اولین استانی بود که تا قبل از شاد از طریق برنامه های تلویزیونی و رادیویی آموزش را ساری و جاری نمود.
   پورداود افزود: علاوه بر آن،  درسنامه هایی برای دوره ابتدایی تدارک دیده شد و  برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامه های تلویزیونی گذاشته شد.
   وی تصریح کرد:  همکاران عزیز ما با ایثار مثال زدنی خود حتی در منزل دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشتند، حاضر شدند تا روند تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود.
   مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که سناریوهای مختلفی برای سال تحصیلی آتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پروژه مهر در استان از فروردین ماه کلید خورد و خوشبختانه اخیراً کارگروه سلامت هم به آن اضافه شده است و این آمادگی وجود دارد تا هر سناریوی ممکن را برای سال تحصیلی آتی اجرا نماییم.
   وی با اشاره به آغاز فعالیت های تابستانی دانش آموزان، گفت: امسال ۸۰۰ پایگاه تابستانی در استان برای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص یافته است و فعالیت ها بیشتر در شبکه شاد دنبال خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن