Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی تب کریمه کنگو با لبنیات منتقل نمی‌شود

تب کریمه کنگو با لبنیات منتقل نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: تب کریمه کنگو به هیچ عنوان در لبنیات وجود نداشته و از طریق لبنیات به انسان منتقل نمی شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمودرضا رسولی بیان کرد: تب کریمه کنگو به دو روش به انسان منتقل می شود که یکی از راه های انتقال آن ارتباط مستقیم با گوشت آلوده به ویروس بوده همچنین ممکن است از طریق گزش کنه به انسان منتقل شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو در فصل گرما بروز می کند، بنابراین شهروندان باید نسبت به گزش کنه حساسیت نشان دهند و از برخورد مستقیم با کنه و له کردن آن با دست خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی با بیان اینکه تب کریمه کنگو از طریق گوشت آلوده به انسان منتقل می شود، تصریح کرد: هنگام کشتار دام در کشتارگاه ها جمود نعشی اتفاق می افتد و گوشت حاصل از کشتار دام در سردخانه و دمای بسیار سرد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری می شود که ویروس تب کریمه به این ترتیب از بین می رود.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام قربانی کردن دام از پروسه جمود نعشی استفاده نمی کنند، تاکید کرد: توصیه می‌شود گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری کرده و سپس اقدام به مصرف آن کنند همچنین هنگام پاکسازی گوشت از دستکش استفاده شود.

رسولی تاکید کرد: انتقال ویروس تب کریمه کنگو از طریق انسان به انسان نیز سرایت پذیر است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن