Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه نروند

دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه نروند

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: والدین از حضور دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدارس جلوگیری کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه بختیاری با تاکید بر اینکه دانش آموزان در مدارس باید از بطری آب شخصی استفاده کنند و بهداشت فردی را رعایت کنند، اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس، شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تزریق دو دز واکسن کرونا برای افراد 5 تا 18 سال ضروری است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدارس باید حتما از ماسک استفاده کنند و کلاس‌های درس مجهز به فن مکانیکی یا تهویه مناسب باشد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، با اشاره به اینکه در فصل سرما شیوع بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا تشدید می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به علائمی مانند بدن درد، بی‌حالی، تب، لرز، تهوع و استفراغ، به مراقب سلامت مدرسه اطلاع دهند.

بختیاری با تاکید بر اینکه شست‌و‌شوی صحیح دست‌ها مهم‌ترین سد دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های واگیردار است، اظهار داشت: باید به بچه‌ها آموزش دهیم‌ که هنگام سرفه و عطسه، با دستمال بینی خود را بپوشانند و فاصله فیزیکی مناسب و ایمن را با دیگران رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو از فعالیت بوفه‌های مدارس خبر داد و گفت: امسال طبق دستورالعمل اجازه فعالیت به بوفه‌ها داده شده و طبق آیین‌نامه مرتبط مجاز به ارائه خدمات هستند.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه عرضه خوراکی‌های غیربهداشتی، فله‌ای و مضر در بوفه مدارس ممنوع است، اظهار داشت: باید از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ خانگی خودداری شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید از خرید مواد غذایی فروشندگان دوره‌گرد و سیار خودداری کنند، تصریح کرد: از مصرف آب هویج و آب سایر میوه و سبزیجات در خارج از منزل خودداری شود.

وی با بیان اینکه والدین باید میان وعده سالم به صورت بسته‌بندی روزانه برای فرزندانشان تهیه کنند، عنوان کرد: میوه‌ها پس از شست‌و‌شوی بهداشتی و گندزدایی برای استفاده دانش‌آموزان، باید پوست گرفته و در ظروف در بسته قرار گیرد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: بیماری منتقله از آب و غذا می‌تواند از طریق دست‌های آلوده، مواد غذایی آلوده و تماس با مواد دفعی بیمار، به دیگران منتقل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن