Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی 40 درصد بیماران تنفسی همدان مبتلا به آنفلوانزا هستند

40 درصد بیماران تنفسی همدان مبتلا به آنفلوانزا هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۰ درصد از بیمارانی که با علائم تنفسی و سرماخوردگی به مراکز درمانی استان همدان مراجعه می‌کنند مبتلا به آنفلوانزا هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا طهماسبی اظهار داشت: امسال شیوع آنفلوانزا در استان ما یک ماه زودتر آغاز شده و حجم مراجعین به مراکز درمانی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه آمار مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی نسبت به یک ماه گذشته، 3 ونیم برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: از هر 10 بیمار تنفسی که برای درمان مراجعه می‌کنند، چهار بیمار مبتلا به آنفلوانزا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مراجعه کودکان مبتلا به علائم تنفسی بیشتر از بزرگسالان است، گفت: ابتلا به آنفلوانزا از اطفال شروع می‌شود و به بزرگسالان هم منتقل می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه بعضی بیماران مبتلا به آنفلوانزا به علت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سرطان، بیماری‌های نقص ایمنی و پیوند، دچار عوارض شدید آنفلوانزا می‌شوند، اظهار داشت: این دسته از بیماران باید هرسال با تجویز پزشک معالج خود، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

وی از فروکش کردن بیماری کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: از هر 10 بیمار تنفسی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه همه بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند، عنوان کرد: مصرف خودسرانه دارو عوارض زیادی برای بیمار به همراه دارد.

طهماسبی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند نباید به مدرسه بروند، اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از ماسک، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا موثر است.

وی با تاکید بر اینکه اگر علائم سرماخوردگی در بیماران خفیف است باید استراحت کرده و از مایعات گرم و دمنوش‌های خانگی استفاده کنند، گفت: در صورتی که علائم بیماری شدید یا طول کشنده شود باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این روزها اورژانس بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بسیار شلوغ است، گفت: همکاران ما در بخش تریاژ وضعیت بیماران را بررسی می‌کنند تا بیماران بدحال‌تر در اولویت ویزیت و مداخلات درمانی قرار گیرند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن