Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رقابت ۱۹ هزار و ۸۸۶ داوطلب همدانی در کنکور سراسری

رقابت ۱۹ هزار و ۸۸۶ داوطلب همدانی در کنکور سراسری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: ۱۹ هزار و ۸۸۶ داوطلب از سراسر استان در نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها رقابت با یکدیگر را آغاز کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمهدی مسبوق اظهار داشت: نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در پنج گروه آموزشی هنر، علوم انسانی و ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی و به مدت ۲ روز همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان همدان تعداد ۱۹ هزار و ۸۸۶ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد، حدود ۵۶ درصد زن و ۴۴ درصد مرد هستند.

مسبوق تصریح کرد: این آزمون سراسری در ۱۳ حوزه امتحانی شامل دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دانشگاه پیام نور مرکز همدان، بهار، اسدآباد، رزن، کبودرآهنگ، دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان، دانشگاه ملایر، مجتمع آموزش عالی نهاوند، آموزش و پرورش شهرستان‌های درگزین، خزل و فامنین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۶ نفر در ۶ دانشکده دانشگاه بوعلی سینا در این آزمون شرکت می‌کنند که بیشترین تعداد داوطلبان استان متعلق به گروه تجربی (۴۵ درصد) و سپس به ترتیب علوم انسانی (۴۰ درصد) علوم ریاضی و فنی (۱۰ درصد) و زبان خارجی و هنر است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: امسال برای نخستین بار آزمون سراسری در ۲ نوبت و به صورت مستقل در دی ماه و تیرماه برگزار می‌شود و سوالات این ۲ آزمون تنها شامل دروس تخصصی است و نمره دروس عمومی بر اساس سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۲۵ دی تا روز چهارشنبه ۲۸ دی برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار گرفت.

مسبوق اظهار داشت: آغاز رسمی آزمون در نوبت صبح ساعت هشت و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۴:۳۰ است و از داوطلبان عزیز تقاضا می‌شود حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه‌های امتحانی حضور یابند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن