Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی آغاز بارش سنگین برف از روز دوشنبه در همدان

آغاز بارش سنگین برف از روز دوشنبه در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از آغاز بارش سنگین برف از روز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی پیرامون وضعیت جوی استان همدان، اظهار کرد: طی دو روز گذشته بارش‌های خفیف و پراکنده در استان داشتیم که این بارش‌ها روز شنبه و یکشنبه نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه وضعیت بارش‌ها بهتر می‌شود و عمدتاً شاهد بارش برف هستیم که این سامانه تا صبح چهارشنبه ادامه دارد. در این سامانه انتظار بارش بیشتری داریم و به نظر می‌رسد در مناطق غربی بیشتر باشد.

زاهدی ادامه داد: در برخی نقاط میزان بارش‌ها تا ۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسد و این میزان در همدان به ۳۰ سانتی‌متر خواهد رسید و می‌تواند بخشی از کمبود بارش‌ها را جبران کند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال کولاک و مه‌گرفتگی در جاده‌ها و گردنه‌ها وجود دارد.

وی در رابطه با وضعیت آلودگی هوا در استان، توضیح داد: پایداری نسبی دما باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی شده و امروز نیز آلودگی هوا در استان وجود دارد اما از فردا آلودگی هوا نخواهیم داشت.

زاهدی در پایان با اشاره به افزایش دما در استان نسبت به هفته گذشته، مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ایستگاه فرودگاه همدان از منفی ۱۲ تا یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده و همدان به عنوان سردترین نقطه استان گزارش شده و ملایر با ۵ درجه سانتی گراد به عنوان گرم ترین نقطه ثبت شده است./  ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن