Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی موردی از روتاویروس در همدان مشاهده نشده است

موردی از روتاویروس در همدان مشاهده نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موج طغیان روتاویروس یا هر نوع بیماری ویروسی جدیدی در استان مشاهده نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا توقیری پیرامون اخبار منتشر شده در رابطه با طغیان روتاویروس در کودکان، اظهار کرد: در همدان فعلاً گزارشی از موج جدید بیماری ویروسی نداریم‌.

وی تصریح کرد: در ابتدا باید علائمی از گسترش یک بیماری، همه‌گیری و اپیدمی پیدا شود تا سپس با آزمایشات انجام شده به این نتیجه برسیم که این اپیدمی، روتاویروس است یا خیر که خوشبختانه ما تاکنون حتی موج جدیدی از ویروس را فعلاً مشاهده نکردیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با علائم این بیماری، توضیح داد: روتاویروس، علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و وقتی گسترش پیدا کند، همکاران ما نسبت به آن حساس می‌شوند و نمونه گیری می‌کنند تا منشأ آن پیدا شود.

وی با بیان اینکه روتاویروس نیاز به نگرانی ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی موج جدید از ویروسی گسترش پیدا کند، براساس میزان ابتلا به آن، متخصصان با رصد بیماری و آزمایش مشخص می‌کنند که چه نوع ویروسی است.

توقیری در پایان در رابطه با آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، مطرح کرد: وضعیت شیوع کرونا و مراجعه به مراکز درمانی با علائم بیماری‌های تنفسی در استان همدان، همچنان یک روند کاهشی دارد و مشکلی از نظر تأمین دارو و امکانات بیمارستانی در استان وجود ندارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن