Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 47 هزار واحد مسکن آماده واگذاری به خانواده معلولان/بودجه امسال بهزیستی1700 میلیارد تومان

قائم مقام سازمان بهزیستی خبر داد:
47 هزار واحد مسکن آماده واگذاری به خانواده معلولان/بودجه امسال بهزیستی1700 میلیارد تومان

قائم مقام سازمان بهزیستی در امور مشارکت های مردمی گفت: در حال حاضر مشکل چندانی برای تأمین مسکن خانواده های دارای دو، سه و یا چهار معلول وجود ندارد به طوریکه تا به امروز 60 هزار واحد مسکن به این خانواده ها واگذار شده و 47 هزار واحد نیز آماده واگذاری است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم شهسواری در جمع خبرنگاران همدان با اشاره به لایحه وزارت کشور مبنی بر تجمیع سازمان های مردم نهاد زیر نظر این وزارت خانه، اظهار داشت: بر اساس توافقات به عمل آمده و منطقی نبودن ترکیب سازمان های مردم نهاد سازمان بهزیستی با دیگر نهادها، تشکل های زیر نظر این سازمان با دیگر تشکلها تجمیع نشد.

شهسواری با بیان اینکه 90 درصد امور بهزیستی به تشکل ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: 32 هزار مرکز تخصصی در سطح کشور فعالیت می کنند که این تعداد مرکز نشاندهنده واگذاری امور سازمان بهزیستی به بخش خصوصی است.

وی به تسهیل صدور مجوز راه اندازی مراکز بهزیستی در کشور اشاره و تصریح کرد: با دستگاه های مختلف هماهنگی هایی برای کاهش مدت زمان صدور مجوز مراکز به عمل آمده و روند در این بخش تسهیل شده است.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی با بیان اینکه سهم مشارکت های مردمی یک سوم بودجه این سازمان است، یادآور شد: سهم مشارکت مردمی در بهزیستی 500 میلیارد تومان است که در سال گذشته نسبت به سال 93 با افزایش 40 درصدی روبه رو بوده است.

وی میزان اعتبار بهزیستی در سال جاری را یک هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبارات و همچنین مبالغ مشارکت های مردمی به صورت نقدی، غیر نقدی و در قالب خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.

شهسواری، استان همدان را استان برتر در پرداخت زکات فطریه در ماه رمضان سال گذشته دانست و گفت: این موضوع نشان دهنده پیشرو بودن مردم همدان در امور خیر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 90 میلیارد تومان زکات فطریه در کشور به بهزیستی پرداخت شده است، یادآور شد: هنوز آمار امسال نهایی نشده اما پیش بینی می شود که فطریه پرداختی از سوی مردم نسبت به سال قبل 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی به تدوین قانون جامع معلولین اشاره کرد و افزود: این قانون در حال طی مراحل قانونی است و پس از تصویب در مجلس، نتایج اعلام خواهد شد که هنوز زمان نهایی و تصویب شدن آن مشخص نسیت.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر مشکل چندانی برای تأمین مسکن خانواده های دارای دو، سه و یا چهار معلول وجود ندارد به طوریکه تا به امروز 60 هزار واحد مسکن به این خانواده ها واگذار شده و 47 هزار واحد نیز آماده واگذاری است.

شهسواری با بیان اینکه دستگاه ها مشکلاتی در جذب معلولان برای اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: با این وجود شرایط برای اشتغال و توانمندسازی معلولین فراهم و وضعیت در این بخش مطلوب است.

وی با اشاره به صدور چهار هزار مجوز راه اندازی مؤسسات خیریه از سوی سازمان بهزیستی، گفت: آمار غیر رسمی نیز حکایت از فعالیت 17 هزار مؤسسه در کشور دارد.

شهسواری افزود: ارقام پرداختی از سوی مردم نسبت به نیاز خانواده های نیازمند تحت پوشش بهزیستی کافی نیست اما به نظام‌مند کردن و ساماندهی شرایط کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان بهزیستی نهادی سیاسی و بدنام نیست، یادآور شد: بهزیستی سازمانی است که مقبولیت و محبوبیت دارد اما باید در معرفی آن از سوی رسانه ها، تلاش بیشتری صورت بگیرد و جامعه پنج میلیونی بهزیستی حمایت شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن