Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شرکت 60 هزار دانش آموز همدانی در طرح دادرس

شرکت 60 هزار دانش آموز همدانی در طرح دادرس

چهارمین دوره المپیاد آماده استان همدان با حضور بهروز کارخانه ای مدیر عامل جمعیت هلال این استان ، عبداله جعفری معاون سلامت وتربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش  و دیگر مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان ، بهروز کارخانه ای با اشاره به شور و نشاط اعضاء دادرس درچهارمین المپیاد آماده گفت:  رسیدن به هدف خلاقیت و شور و نشاط می خواهد که همه شما دادرسان هلال احمر از این شور و نشاط برخوردار هستید.

وی با اشاره به اینکه کار هلال احمر ترویج بشردوستی است گفت: شما عزیزان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ هلال احمر همیشه دنبال ترقی و رشد باشید و بدانید هیچ مانعی برای ترقی انسان وجود ندارد و فقط باید در این مسیر خلاقیت ذهنی خود را ارزیابی نموده و از آن بهینه استفاده نمایید.

عبداله جعفری معاون سلامت وتربیت بدنی  اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز از طرح ملی دادرس بعنوان یک حرکت عظیم یاد کرد و گفت: 60 هزار نفر از 230 هزار نفر دانش آموز استان دوره دادرس را گذرانده و به افتخار امدادگری نائل شده اند که انتظار می رود این رقم به سرعت افزایش پیدا کند و روزی برسد که تمام دانش آموزان عضوی از خانواده هلال احمر باشند.

 وی از معلمی و امدادگری بعنوان شغل انبیاء نام برد و افزود زنده یاد محمد عرفانیان که اخیرا در حین ماموریت به لقاء ا... پیوست یک شهید با نام نیک و ماندگار بود ایشان از هر دو شغل انبیاء برخوردار بود یعنی هم معلم و هم امدادگر بود به معنی واقعی کلمه یک شهید بشردوست بود که با فعالیت در حوزه معلمی و نجاتگری سعی در نجات جان انسان ها داشت .

سرگرد جواد حسینی رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور نیز از اعضاء دادرس بعنوان دانش اموزان کوچکی یاد کرد که کارهای عظیم انجام می دهند و خاطرنشان کرد:  انسان لازم نیست ااز لحاظ سنی بزرگ باشد تا کاربزرگ انجام دهد لذا شما دانش آموزان با سن کم مسئولیت های عظیمی را در این جامعه پذیرفته اید که بس بزرگ و ماندگار است.

سرگرد جوادحسینی به آیه 32 سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده هر کس جان یک نفر را نجات دهد جان کل  جامعه را نجات داده  و اگر کسی را بمیراند کل جامعه را به قتل رسانده است و از اعضا تیم های دادرس خواست که با بالا بردن سطح  علم و سواد در راستای نجات جان انسانها از نام آوران جامعه باشند.

وی به گروه سنی دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین گروه از تصادفات اشاره و تصریح کرد: نوجوانان به علت رعایت نکردن مقررات عابر پیاده و استفاده نکردن  از محل های خط کشی شده جهت عبورازخیابانها  سهم بیشتری از تصادفات شهری را برخوردار هستند.

رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور از دادرسان خواست در حوزه ترافیک نیز به کمک پلیس راهور بیایند وبارعایت قانون ومقررات راهنمایی ورانندگی ، دیگرانرا هم جهت رعایت قانون تشویق نمایندو درمواجهه با حوادث و تصادفات، ایمنی لازم را به طورکامل رعایت نمایند.

هادی غروی استاد مسلم امداد نیز در خصوص لزوم یادگیری آموزش امداد وکمکهای اولیه در خانواده ها ومدارس توضیحاتی را ارایه داد واز دادرسان خواستند به طورکامل کمکهای اولیه را فرا بگیرندتا بتوانندبه دیگران کمک کنند ودرجامعه مفید واقع شوند.

در پایان با اهدا لوح و هدیه ازشهرستان نهاوند بخاطرکسب مقام اول و شهرستانهای تویسرکان و همدان به ترتیب مقام دوم و سوم تقدیر بعمل آمدوشهرستان ملایر نیزبا اخلاق ترین تیم این مسابقات انتخاب ومعرفی شد .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن