Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند

سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از پایان سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عباس نجاری با بیان این خبر افزود: سرشماری بهاره وحوش این منطقه در سال 95 با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان انجام شد که در این سرشماری گونه های قوچ ، میش، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، لاک پشت، مار، موش صحرایی، دلیجه، عقاب طلایی، کبک و قمری مشاهده و شمارش شد.

نجاری اظهار کرد:  نتایج کلی سرشماری نیمه اول سال 95 حکایت از آن داشت که نسبت به سرشماری تابستانه در سال 94 تغییر محسوسی در آمار وحوش صورت نگرفته است.

وی افزود: 16 نفر در این سرشماری شرکت داشتند که در قالب 8 گروه 2 نفره و از مسیرهای گوناگون برای سرشماری اقدام کردند.

نجاری بیان کرد: منطقه حفاظت شده ملوسان در فاصله 24 کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند واقع شده است که با  حدود 9500 هکتار مساحت یکی از 4 منطقه حفاظت شده استان همدان محسوب می شود و با سیمای کوهستانی، درّه‌ها و پناه‌گاه‌های فراوان، وضعیت پوشش گیاهی، منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه، زیستگاه‌ مناسبی را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده ملوسان دارای 152 گونه گیاهی شامل تعداد 138 گونه علفی، 3 گونه درختی، 9 گونه درختچه‌ای و 12 گونه بوته‌ای است و از پستانداران شاخص این منطقه می توان، قوچ و میش، شنگ، کفتار، گرگ و خفاش نعل اسبی را نام برد. از بین پرندگان نیز، سارگپه، عقاب طلایی، شاهین، دلیجه و از بین خزندگان، لاکپشت مهمیزدارو کورمار ، منطقه حفاظت شده ملوسان را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن