Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تلگرام ۲۵ هزار دختر و زن در ۷ استان هك شد

تلگرام ۲۵ هزار دختر و زن در ۷ استان هك شد

عاملان هك تلگرام بيش از ۲۵ هزار زن و دختر در كشور دستگير شدند. يك خواهر و برادر شيرازي اين كار را انجام دادند و پس از دستگيري انگيزه خود را اخاذي اعلام كردند. رييس پليس فتاي استان فارس گفت: «دختر جوان شيرازي با ارايه يك شكايت قضايي به پليس فتاي شيراز مراجعه كرد و گفت اكانت تلگرامش هك شده و در اختيار شخص ديگري قرار گرفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، با توجه به اينكه فردي ناشناس به اطلاعات فردي اين شخص دسترسي پيدا كرده بود و مي‌توانست تمام اطلاعات موجود در اكانتش را شامل كانتكت‌ها، تصاوير و پيام‌ها را ببيند اقدام به اخاذي از او كرد. پليس فتاي شيراز در مدت ۴۸ ساعت ۱۶ فقره پرونده ديگر با موضوع مشابه دريافت كرد. با توجه به اهميت موضوع، پرونده به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت. سرهنگ سيدموسي حسيني گفت: «پس از بررسي مشخص شد در تمامي پرونده‌هاي موجود شخصي با تلفن همراه با شاكيان كه بيشتر زن و دختر هستند تماس گرفته و خود را به عنوان يكي از دوستان آنها معرفي كرده و از آنها تقاضاي ارسال كد گوشي شان را كرده است.»

سرهنگ حسيني ادامه داد: «قربانيان نيز بدون احراز هويت اصلي فرد تماس‌گيرنده كد درخواستي را به فرد تماس‌گيرنده ارسال مي‌كردند و به اين ترتيب بلافاصله اكانت تلگرام آنها هك مي‌شد. شاكيان عنوان داشتند با توجه به صداي زنانه، متهم زن بوده و به تمام مشخصات شناسنامه‌اي آنها دسترسي داشته است.» رييس پليس فتاي استان فارس گفت: «در اين پرونده‌ها هر ۱۶ شاكي گفتند كه متهم يا متهمان با استفاده از شماره‌هاي مختلف با قربانيان تماس، پس از معرفي خود به عنوان يكي از دوستان نزديك كد تلگرام آن را مي‌گرفتند و به اين ترتيب متهم به صفحه تلگرام آنها دسترسي پيدا مي‌كرد. با بررسي‌هاي فني و تخصصي افسران پليس متهمان شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي به دادسراي شيراز اعزام شدند. متهمان اين ۱۶پرونده، خانم و آقايي بودند كه باهم نسبت خواهر و برادري داشتند و خيلي زود به جرم‌شان اعتراف كردند.»

سرهنگ حسيني اظهار كرد: «اين دو متهم از كاربران تلگرامي كه به صورت غير مجاز به پروفايل آنها متصل شده‌اند علاوه بر يك هزار و ۷۰۰ عكسي كه از صفحه گوشي (اسكرين شات) گرفته‌اند، حدود۲۵ هزار و ۵۰۰ شماره تلفن موجود در تلفن همراه شاكيان را استخراج كرده بودند. آنها همين كار را براي شماره‌هاي جديد به دست آمده نيز تكرار كردند. بيشتر قربانيان زن اين پرونده از استان‌هاي فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، كهگيلويه و بويراحمد و اصفهان بوده‌اند. رييس پليس فتاي استان فارس از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به خصوص تلگرام درخواست كرد به هيچ‌وجه به كساني كه در شبكه‌هاي اجتماعي از شما درخواست ارسال كدي خاص را دارند يا درخواست ارسال اطلاعات شخصي‌شان را دارند اعتماده نكرده حتي اگر از سوي اكانت خانواده يا دوست صميمي آنها باشند و بعد از احراز هويت اصلي شخص درخواست كننده اطلاعات، با رعايت نكات امنيتي به درخواست‌شان پاسخ دهيد.

منبع: اعتماد

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن