Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وضعیت سنوات دانشجویان اعلام شد

وضعیت سنوات دانشجویان اعلام شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضعیت سنوات دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را تشریح کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، مجتبی شریعتی نیاسری در حاشیه رونمایی از طرح ایجاد عضو هیئت علمی فنی که در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رشته محل های دانشگاه آزاد گفت: وضعیت رشته محل های دانشگاه آزاد تقریبا بررسی شده است و نتیجه آن را به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده ایم.

وی درباره آمار کد رشته محل های غیر مجوزدار دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه آمار کد رشته محل ها گسترده است بهتر است از دانشگاه آزاد اسلامی آمار را دریافت کنیم.

شریعتی نیاسری درباره رتبه بندی دانشگاه ها نیز بیان کرد: فاز اول سطح بندی دانشگاه ها اردیبهشت ماه سال جاری به دانشگاه ها منعکس شد و پس از دریافت بازخورد فاز دوم آن از سال آینده اجرا می شود.

وی در خصوص ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع نیز بیان کرد: ادغام این دو دانشگاه در دست بررسی است اما به طور قطع بگوییم ادغا می شود اینگونه نیست، یک موضوع درخور تعامل است باید در زمان مقتضی روی این طرح کار شود و نظر کارشناسانه و منطقی داده شود.

وی درباره سنوات دانشجویان نیز بیان کرد: آیین نامه آموزشی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری از سال گذشته تاکنون 3 نوبت برای هر سه مقطع به دانشگاه ابلاغ شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: آنچه در مقطع کارشناسی ارشد ابلاغ شده است منحصرا برای دانشجویان 94 به بعد است آنچه برای دکتری ابلاغ شد منحصرا برای ورودی 95 به بعد است و عطف ماسبب نیز نمی شود بنابراین دانشگاه ها موظف اند بر اساس آیین نامه ها برنامه آموزشی خود را برای مقطع ارشد و دکتری ترسیم کنند و ضوابط مربوط به دانشجویان ورودی خود را متناسب با آن اعمال کنند بدینوسیله مشکلات حل می شود و برای دانشجویان ورودی قبل نیز ضوابط گذشته حاکم است.

شریعتی نیاسری درباره حذف گرایش هسته ای نیز بیان کرد: حذف گرایش ها منحصر به حذف هسته ای نیست. گرایش ها در بسیاری از رشته ها در مقطع کارشناسی حذف شد و این مورد درخواست و نیاز اساتید، صاحب نظران و متخصصان حوزه های مختلف بود و این موضوع به منظور کمک به دانش آموختگان است. چرا که هنگامی که فارغ التحصیل می شوند در بازار کار مشکل پیدا می کنند اما وقتی که یک رشته عام باشد به هر جایی که مراجعه کنند متناسب با آموخته خود جذب می شود.

منبع: شبستان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن