Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت ماهانه 37 هزار تماس مزاحم و غیرمرتبط با 115همدان/ کتک‌هایی که نیروهای آمبولانس‌ها از مردم می‌خورند!

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد:
ثبت ماهانه 37 هزار تماس مزاحم و غیرمرتبط با 115همدان/ کتک‌هایی که نیروهای آمبولانس‌ها از مردم می‌خورند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: ماهیانه 40 هزار تماس با 115 همدان حاصل می‌شود که تنها سه هزار تا سه هزار و 300 تماس منجر به انجام مأموریت می شود.

حبیب معصومی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اشاره به وجود 50 پایگاه ثابت مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در استان همدان، اظهار داشت: راه اندازی 13 پایگاه نیز در سال جاری، 96 و 97 برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تعدادآمبولانس های فعال استان 81 دستگاه است، اظهار داشت: هر ماه سه هزار تا سه هزار و 300 مأموریت انجام می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه در پنج ماه ابتدایی سال جاری 16 هزار مأموریت از سوی اورژانس 115 انجام شده است، خاطرنشان کرد: 30 درصد مأموریت‌ها، تصادفی و مابقی مأموریت‌ها، اورژانس داخلی، جراحی و دیگر حوادث غیر ترافیکی است.

وی به انجام ماهیانه پنج تا هفت مأموریت هوایی در استان همدان، یادآور شد: در شهریورماه نیز تا امروز سه مأموریت هوایی صورت گرفته است.

معصومی با اشاره به مشکلات عمده اورژانس در ارتباط با مردم، بیان کرد: یکی از مشکلات، تماس های مزاحم و غیر مرتبط مردم با 115 است که از رسانه ها تقاضا می شود در این زمینه آگاهی بخشی کنند.

وی ادامه داد: ماهیانه 40 هزار تماس با 115 حاصل می شود که تنها سه هزار و 300 تماس به مأموریت ختم می شود و مابقی تماس ‌ا مزاحم و یا غیر مرتبط هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان همچنین تصریح کرد: در مواردی بوده که برخی افراد تماس گرفته و سوالاتی در خصوص تعطیلی مدارس، مشکلات شهریه دانش آموزان، زمان واریز یارانه و در خواست اعزام مأموران آتش نشانی تماس می‌گیرند که این قبیل تماس‌ها نشان‌دهنده عدم آشنایی مردم است.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که با اورژانس تماس می گیرند، خود حکم صادر می کنند، یادآور شد: در برخی موارد افراد حکم صادر می کنند و همکاران اورژانس را کتک می زنند و اذعان دارند که مأمورین اورژانس دیر به محل می رسند در حالیکه تمام تماس‌ها، زمان آنها و گفتگوی نیروی اورژانس با مردم ثبت می شود.

معصومی افزود: بر اساس آخرین آمار و ارقام، در حال حاضر میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل حوادث پنج دقیقه و 14  ثانیه در شهر و هفت دقیقه و 43 ثانیه در جاده است.

وی با اشاره به اینکه دیگر مشکل با مردم این است که در خصوص خدمات غیرمرتبط تماس می گیرند ، اظهار داشت: در برخی موارد مردم اصرار دارند که حق آنها است که از خدمات آمبولانس ها استفاده کنند در حالیکه بر اساس دستورالعمل های کشوری، آمبولانس برای موارد اورژانسی است اما برخی تقاضا دارند که آمبولانس برای انتقال آنها به مطب پزشک اعزام شود؛ گاهی می خواهند آژانس بگیرند تا بیمار خود را منتقل کنند و با اورژانس تماس می گیرند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: در حال حاضر 12 نفر از نیروهای اپراتور اورژانس پرستار دارای مدرک کارشناسی هستند که این نیروها در ابتدا باید اطمینان پیدا کنند که موارد اورژانسی است و سپس آمبولانس اعزام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها کمتر از هشت درصد از آسیب دیدگان حوادث ترافیکی در حین انتقال با آمبولانس به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: 43 درصد از این مصدومین در بیمارستان و 50 درصد نیز در صحنه می میرند.

حبیب معصومی از برگزاری آزمون استخدامی دولت در 21 آبان ماه خبر داد و گفت: قرار بر این بود که آزمون در شهریورماه برگزار شود اما با پیام ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد فرصت برابر برای شرکت بانوان در این آزمون، زمان برگزاری آن به تعویق افتاد همانطور که پیش از این نیز چندین بار تاریخ برگزاری آزمون تغییر یافته بود.

وی با اشاره به جذب 253 نیروی پیمانی به دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان نیز 93 نیروی پیمانی برای سراسر استان از طریق این آزمون جذب می کند که 86 نفر تکنسین آقا، شش نفر پرستار اپراتور خانم و یک نفر پزشک عمومی خواهند بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن