Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 102 هزار همدانی در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کردند

102 هزار همدانی در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کردند

رئیس سازمان برنامه بودجه استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار نزدیک به 102 هزار نفر از مردم استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، اسکندر صیدایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آخرین آمار از جمعیت دارای کد رهگیری بر اساس اطلاعات سامانه اینترنتی مرکز آمار ایران اخذ شده است، اظهار داشت: این سامانه وضعیت استانها را در زمینه ثبت نام اینترنتی در سرشماری مشخص کرده است.

وی ادامه داد: در استان همدان 31 هزار خانوار با جمعیت 102 هزار نفر، اطلاعات خود را در سامانه مرکز آمار درج کرده و کد رهگیری دریافت کردند.

صیدایی با بیان اینکه در ستاد هماهنگی سرشماری استان هماهنگی ها با شهرستان ها انجام شده است، یادآور شد: قرار بر این شد که شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر و دستگاه‌های اداری قرار شد بستر لازم را برای ورود مردم به سامانه فراهم کنند.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز استقبال مردم از سرشماری اینترنتی وسیع تر می شود و انتظار از مردم شهر همدان و جمعیت روستایی و عشایر این است که با ثبت اطلاعات خود در سامانه مرکز آمار ایران، رضایت نسبی را در این خصوص ایجاد کنند.

صیدایی رتبه استان همدان از لحاظ تعداد خانواده هایی که وارد سامانه شدند، بیستم عنوان کرد و افزود: با این وجود ضریب نفوذ همدان بالاست و از مردم انتظار بیشتری برای استقبال از سرشماری اینترنتی می رود.

وی ادامه داد: سهم جمعیتی استان همدان که تا کنون اطلاعات خود را به صورت اینترنتی به ثبت رسانده اند شش درصد از هدف‌گذاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه سرشماری اینترنتی تا 24 مهرماه ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: از 25 مهرماه 600 نفر ملبس به جلیقه سرشماری و دارای کارت شناسایی به واحدهای مسکونی مراجعه و کد رهگیری ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی را دریافت می کنند و چنانچه افراد ثبت نام نکرده باشند اطلاعات را در تبلت وارد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: قرار بر این است که حتی یک نفر از سرشماری باز نماند و با وجود اینکه ثبت نام اینترنتی باشد سرعت و دقت را افزایش می دهد اما سرشماری حضوری نیز از تمام افراد و خانواده ها انجام خواهد شد.

صیدایی با اشاره به اهدای یک هزار جایزه یک میلیون تومانی به ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی، یادآور شد: دو مرحله از اهدای جوایز تا کنون انجام شده و مرحله سوم نیز در هفته جاری صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات درج شده در سرشماری به هیچ عنوان در اختیار دستگاه هایی از جمله ستاد هدفمندی یارانه ها و امور مالیاتی قرار نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: به مردم اعلام می شود که بر اساس بند 7 قانون مرکز آمار، اطلاعات مردم کاملا محرمانه است و به هیچ عنوان به دیگر نهادها ارائه نمی شود و ثبت و ضبط این آمار تنها برای توسعه استان و کشور صورت می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در پایان گفت: از مردم تقاضا می شود اعتماد کافی را در خصوص سرشماری نفوس و مسکن داشته باشند چراکه تعهد دولتمردان در این زمینه برنامه ریزی برای توسعه است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن