Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی از هر 2.2 ازدواج یک مورد آن طلاق است

رئیس سازمان بهزیستی:
از هر 2.2 ازدواج یک مورد آن طلاق است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در شمال تهران از هر 2.2 ازدواج یک مورد و در روستا‌ها از هر 6 ازدواج، یک مورد طلاق است.

به گزارش "همدان نیوز"، انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقا سلامت که امروز(سه‌شنبه) در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، اظهار داشت:‌ در شمال تهران از هر 2.2 ازدواج و از هر 6ازدواج در روستا‌ها یک مورد طلاق است.

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی کشور در پیشگیری از معلول‌زایی، افزود: سالانه 30هزار معلول در کشور متولد می‌شوند و ما برای پیشگیری و کاهش معلول‌زایی به شکل پایلوت، در دو استان کرمان و یزد به طور اجباری غربالگری و مشاوره قبل از ازدواج را انجام داده‌ایم.

محسنی‌ بندپی ادامه داد: در 29 استان دیگر نیز با انتخاب یک شهرستان از هر استان به طور پایلوت 40 هزار زوج را مورد غربالگری قرار داد‌ه‌ایم که از میان این تعداد زوج، 30 درصد آن‌ها مشاوره ژنتیکی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: از 30درصد زوج‌هایی که اقدام به مشاوره ژنتیکی کرده‌اند 20درصد‌ آن‌ها آزمایش ژنتیکی انجام داده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد:‌ امیدواریم با اقدامات در نظر گرفته شده تا 5سال آینده معلول‌زایی را به حداقل رسانده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

فضای مجازی و کمرنگ شدن فضای گفت‌وگو میان خانواده‌ها

محسنی‌ بند‌پی در رابطه با چالش‌های فضای مجازی تصریح کرد:‌ از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفتگو در بین خانواده‌ها است، در گذشته افراد درخانواده، دور هم جمع شده و از کار روزمره خود به بحث و گفتگو می‌پرداختند.

وی ادامه داد: مشغول شدن اعضای خانواده در فضای مجازی منجر به تغییر سبک زندگی، تغییر رفتار، انضباط و افسردگی شده است.

تغییر استراتژی‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی با ابعاد جدیدی ظاهر شده‌اند، گفت: برای مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های جدید امروز از جمله فضای مجازی، باید بر باورها تحول ایجاده کرده و استراتژی‌های مناسب را برای مقابله با آسیب‌های این فضا ، تدوین کنیم.

تشکیل دبیرخانه دائمی فرصت‌های و چالش‌های فضای مجازی

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به منظور مهار و کنترل چالش‌های فضای مجازی و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های این فضا با همکاری و تأیید شورای عالی فضای مجازی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دبیرخانه دائمی برای این سازو‌کار تعیین کرده‌ایم.

محسنی بندپی ادامه داد: اعضای این دبیرخانه تلفیقی از نهادهای عملی، دانشگاهی، سازمان‌های مردم نهاد و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در صف مقدم برخورد با آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، است.

وی در رابطه با همایش امروز فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی بیان داشت: در این همایش ضمن تدوین محتوای آموزشی به ارتقاء مهارت دفاعی، ایجاد فضای امنیت برای فعالیت‌ شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است، البته برپایی کارگاه‌های تخصصی یکی دیگر از محورهای این همایش به منظور کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی این بخش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی، بر حسب وظیفه به آسیب‌‌شناسی در حوزه فضای مجازی پرداخته است و خروجی آسیب‌های ما امروزه به شکلی است که ما شاهد افزایش طلاق، اعتیاد و اختلالات روحی و روانی هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن