Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وجود نقص در استاندارد تجهیزات شهربازی‌های همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان مطرح کرد:
وجود نقص در استاندارد تجهیزات شهربازی‌های همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان استاندارد، در استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌های همدان نواقصی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد مددی در آیین تجلیل  از واحدهای برتر استاندارد استان همدان با بیان اینکه امید می رود این همایش در شتاب توسعه استاندارد اثرگذار باشد، اظهار داشت: هرچند با نقطه ایده آل فاصله داریم اما با حمایت کارآفرینان و مدیران و توجه آنها به موضوع استاندارد، شرایط بهبود خواهد یافت.

مددی با بیان اینکه همدان در عرصه تولید حرف زیادی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: امید می رود واحدهای تولیدی با استفاده از استانداردهای به روز در بازارهای ملی و بین المللی حضور جدی داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: استانداردسازی حوزه خدمات است و همدان در این زمینه وضعیت متوسط و یا در برخی موارد متوسط به پایین دارد؛ برای مثال در بخش های استانداردسازی تجهیزات شهربازی علیرغم اقدامات انجام شده ضعف هایی وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات شهربازی در همدان میانگین بالاتری نسبت به کشور دارد، یادآور شد: از این پس در برابر تجهیزات غیر استاندارد ملاحظه نخواهد شد چراکه امنیت و سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به غیراستاندارد بودن آسانسورهای برخی دستگاه ها در استان، اظهار داشت: پایش آسانسور ادارات در استان صورت گرفته است و با توجه به خطرسازی بودن این تجهیزات برای مردم، فعالیت آسانسورهای غیر استاندارد برخی ادارات متوقف شده و از دستگاه ها تقاضا می شود در این زمینه توجه کافی را داشته باشند.

مددی همچنین خاطرنشان کرد: امید می رود عمل به قوانین بالادستی به ویژه سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد و تولید کالای ایرانی با حداقل کیفیت در دستور کار صنعتگران باشد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه تکلیف قانونی استاندارد پاسخگویی در حوزه عملکرد خود است، یادآور شد: در استان اقدامات خوبی انجام شده و 20 آزمایشگاه فعال و شش مرکز بازرسی در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 25 بازرس استاندارد در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: در راستای اولویت‌ها و اهداف سازمان استاندارد، هشت نفر از اساتید دانشگاه بوعلی نیز پروانه کارشناس استاندارد دریافت خواهند کرد.

مددی تأکید کرد: تولید کنندگان و صنعتگران می توانند از توان کارشناسان استاندارد و راهنمایی آنها در پیشبرد امور استفاده کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن