Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بدهی 14 میلیاردی آموزش و پرورش به شرکت گاز/بدهی‌ها گاز مدارس همدان را قطع نکرد/وجود بخاری‌های نفتی چکه‌ای در مدارس تخلف است

بدهی 14 میلیاردی آموزش و پرورش به شرکت گاز/بدهی‌ها گاز مدارس همدان را قطع نکرد/وجود بخاری‌های نفتی چکه‌ای در مدارس تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت گاز استان همدان هردو تأکید دارند که با وجود بدهی آموزش و پرورش، گاز مدارس استان قطع نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، در یک هفته گذشته همدان سردترین روزهای خود را تجربه کرد و به عنوان سردترین منطقه کشور در آن ایام معرفی شد و با توجه به سرمای هوا، میزان مصرف گاز در استان نیز افزایش یافت و به 13.5 میلیون مترمکعب در روز رسید اما در این میان به گفته برخی دانش آموزان، بخاری و شوفاژ کلاس های درس برخی مدارس با وجود سرمای شدید، خاموش بود.

اظهارات دانش آموزان دبستان شهید فراهانی همدان در خصوص خاموش ماندن سیستم گرمایشی و تحمل سرما در کلاس های درس باعث شد تا به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش استان برویم تا علت را جویا شویم.

مصطفی خزاعی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه هیچ گونه محدودیت زمانی برای مدارس جهت آغاز به کار سیستم گرمایشی وجود ندارد، گفت: با شروع سرمای هوا در استان، سیستم گرمایشی مدارس نیز آغاز به کار کرد و کلاس های درس اغلب مدارس گرم هستند.

خزاعی از پیگیری دغدغه والدین دانش آموزان در این خصوص خبر داد و افزود: هیچ منعی از سوی آموزش و پرورش برای شروع به کار سیستم گرمایشی مدارس وجود نداشته و اگر مدرسه ای هنوز، سیستم خود را فعال نکرده، به طور قطع با مشکلی روبه رو شده است.

او با بیان اینکه در مدارس روستایی مشکلی جهت گرمایش کلاس های درس وجود ندارد، اظهار داشت: در مناطقی که امکان گازرسانی وجود داشته باشد سیستم حرارت مرکزی فعال است و در مناطق محروم نیز از بخاری‌های کاربراتوری نفتی استاندارد استفاده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: بخاری نفتی چکه ای در مدارس شهری و روستایی وجود ندارد و اگر چنین موردی باشد تخلف است و در صورت وجود بخاری نفتی در مدرسه ای با مدیر متخلف برخورد می شود. بخاری نفتی استاندارد باید باشد.

مصطفی خزاعی با بیان اینکه مبلغ بدهی آموزش و پرورش به شرکت گاز زیاد است، اظهار داشت: با وجود این، شرکت گاز هماهنگی و همکاری لازم را داشته و از قطعی گاز در مدراس خودداری شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در ایام اخیر یک یا دو قطعی گاز در مدارس ملایر پیش آمده که بلافاصله با همکاری شرکت گاز، مشکل برطرف شده است.

مدارس همدان 14 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکارند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان نیز بر همکاری با آموزش و پرورش در خصوص گازرسانی به مدارس تأکید کرد و گفت: بدهی آموزش و پرورش به شرکت گاز، مبلغ قابل توجهی است اما تمام تلاش شرکت گاز استان این است که در فصل سرد تا حد امکان قطعی گاز در مدارس اتفاق نیفتد.

محمد مهدی مهدوی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، میزان بدهی آموزش و پرورش به شرکت گاز را 14 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بدهی ساختمان های اداری آموزش و پرورش نیز دو میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان قطعی گاز در مدراس استان اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: شرکت گاز متولی شروع فعالیت سیستم گرمایشی در مدارس نیست و آموزش و پرورش متولی این امر است که باید توجه کافی را در این خصوص داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مدارس باید مجهز به سیستم حرارت مرکزی باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ایمنی احتمالی ناشی از بخاری های موجود در کلاس های درس، استفاده از سیستم حرارت مرکزی ضروری به نظر می رسد.

مهدوی به کمبود اعتبارات در برخی مدارس مناطق محروم اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات مالی موجود، شرکت گاز مبلغ خوبی از عوارض گاز بهای مشترکین را به آموزش و پرورش اختصاص می دهد که بخشی از این مبلغ صرف ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس می شود.

وی یادآور شد: متولیان باید از این اعتبارات در ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس استفاده کنند تا مدارس بتوانند از گاز طبیعی بهره مند شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن